استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت

به گزارش تور آسیایی ارزان، حتما شما هم شنیده اید که خوردن شیر خشک صورت را چاق می نماید. در واقع شیر خشک از آب، انواعی از کربوهیدرات ها و چربی ها تشکیل شده است. بعلاوه مواد معدنی موجود در شیر خشک شامل سیترات پتاسیم، فسفات تری کلسیم، فسفات پتاسیم، کلرید کلسیم، کلرید منیزیم، فروس سولفات، زینک سولفات، سلنات سدیم، سولفات منگنز و کاپر سولفات هستند. ویتامین های موجود در شیر خشک شامل آسکوربات سدیم، ویتامین A، نیاسینامید آلفاتوکوفرول استات، اسید فولیک، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B12، اینوزیتول کولین، هیدروکلروکین پروکسین و… است. بنابراین مصرف شیر خشک به دلایل متعدد از جمله غنی بودن آن از مواد بیوتیک، پروبیوتیک، پروتئین و مواد معدنی و عدم وجود گلوتن و قند طبیعی می تواند باعث چاق شدن صورت افراد بزرگسال گردد.

استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت

ترکیبات موجود در شیر خشک می تواند به شما در دستیابی به یک پوست درخشان یاری کند. شیر خشک یک داروی موثر برای داشتن پوستی شفاف است، درست مانند شیر. شیر خشک سرشار از اسید لاکتیک است که به طور طبیعی با تاثیرات خود، پوست را تمیز و روشن می نماید. علاوه بر روشن شدن پوست، چیزی که شیر خشک را به ماده ای مناسب برای پوست تبدیل می نماید، غلظت ویتامین ها و مواد معدنی است. این به عنوان یک پاک نماینده پوست عمل می نماید. بعلاوه می تواند پوست را از آلودگی های ناخواسته مانند جوش های سر سیاه و سر سفید خلاص کند.

در زمان هایی که بدن در پی مواد غذایی برای تقویت و بازسازی است، مصرف شیر خشک با هدف چاق شدن صورت می تواند بسیار موثر باشد. مثلاً، اگر شیر خشک را صبح و قبل از صبحانه میل کنید، می تواند تاثیر بیشتری بر روی چاقی صورت شما داشته باشد. البته، باید به یاد داشت که مصرف این ماده غذایی باید همراه با ورزش مناسب باشد تا از چاق شدن نامتعادل بدن جلوگیری گردد. در نهایت، همیشه قبل از تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص مشورت کنید.

روش مصرف شیر خشک برای چاق شدن صورت

بزرگسالان به دو روش می توانند از شیر خشک به منظور چاقی صورت خود استفاده نمایند:

چاق شدن صورت با خوردن شیر خشک

یکی از سوالاتی که بسیاری افراد در خصوص مصرف شیر خشک برای چاقی صورت می پرسند این است که چه زمانی برای مصرف شیر خشک بهتر است؟ پاسخ این سوال کاملا تعیین است! هنگام صبح و قبل از صرف صبحانه، زمان مصرف شیر خشک برای چاقی صورت است. به یاد داشته باشید که مصرف شیر خشک در شب، سبب جذب کالری و چاقی سایر اعضای بدن می گردد. اگر تنها در پی چاقی صورت هستید، ورزش را همزمان با مصرف پودر شیر خشک در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ترکیب شیر خشک و آرد برنج

ترکیب شیر خشک و آرد برنج در کنار یکدیگر می تواند بسیار معجزه بخش باشد. آرد برنج سبب تقویت تاثیر شیر خشک می گردد. برای چاق شدن صورت باید هر روز به اندازه سه قاشق شیر خشک و سه قاشق آرد برنج را همراه با شیر نوش جان کنید.

طعم این ترکیب ممکن است به مزاق شما خوش نیاید؛ بنابراین می توانید با آرد برنج و شیر، یک فرنی خوش طعم و خوش عطر آماده کنید و سپس میزانی شیر خشک نیز به آن بیفزایید. البته می توانید همزمان با فرنی، شیر خشک را نیز در آب جوش ریخته و در کنار آن مصرف نمایید.

ترکیب شیر خشک و جوانه گندم

می توانید همراه با پودر شیر خشک از پودر جوانه گندم که یکی دیگر از مواد موثر در سلامت پوست است بهره ببرید. جوانه گندم حاوی انواع پروتئین ها، ویتامین ها و مواد مغذی بوده و می تواند مانند یک پودر معجزه آسا برای چاقی صورت شما عمل کند.

بنابراین می توانید در کنار شیر خشک از جوانه گندم نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که نباید در مصرف این ترکیب زیاده روی کنید، زیرا احتمال آسیب به کبد وجود دارد. در صورتی که مشکل حاد کبدی دارید هم بهتر است قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.

ماسک شیر خشک و چاق شدن صورت

  1. پودر شیر خشک، آب لیمو و گلاب: این پک مراقبت از پوست صورت برای داشتن پوستی صاف، روشن و درخشان به شما یاری می نماید. فقط دو قاشق پودر شیر خشک، یک قاشق چای خوری آب لیمو و میزانی گلاب بخورید. خوب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. قبل از شستن حداقل 20 دقیقه آن را بگذارید.
  2. چاقی صورت با ماسک شیر خشک و عسل: با ترکیب مساوی این دو ماده غذایی به یک ماده خمیری دست خواهید یافت. با گذاشتن این ماده به مدت 20 دقیقه بر روی صورت و گردن خود وماساژدادن صورت، می توانید صورت خود را شستشو دهید. با چند بار گذاشتن این ماسک بر روی صورت می توانید نتیجه عالی این ماسک را بر روی صورت خود ببینید چرا که عسل اندازه رطوبت پوست را افزایش می دهد و ترکیب آن با شیر خشک که یک آبرسان فوق العاده است نتیجه عالی را در پی خواهد داشت.

عوارض استفاده از شیر خشک

طبق پژوهش های صورت گرفته مصرف بی رویه و غیر عادی شیر خشک به علت وجود چربی و کلسترول زیاد آن می تواند برای سلامت فرد مضر باشد. باید به خاطر داشته باشید که شیر خشک نباید به عنوان یک جایگزین برای شیر تازه مصرف گردد، چرا که حاوی کلسترول اکسید شده است. از سوی دیگر، این ماده غذایی به این علت که غنی از ویتامین ها است، بهتر است در حجم های زیاد مصرف نگردد و به طور کلی پس از مشورت با پزشک مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع نحوه مصرف شیر خشک برای چاقی صورت و میزان مصرف این ماده با توجه به اندازه سوخت و ساز و ژنتیک بدن یک فرد متفاوت خواهد بود.

بعلاوه برای چاق شدن صورت می توانید از مواد زیر به همراه شیر خشک یاری بگیرید:

  • شیر خشک را به قهوه اضافه کنید.
  • شیرخشک را با مواد پخته مخلوط کنید.
  • هات چاکلت را با شیر خشک درست کنید.
  • هنگام تهیه ماکارونی جای آب از شیر خشک بهره ببرید.
  • پودر شیر خشک را به غذاهایی مانند سوپ، خورشت، پوره سیب زمینی اضافه کنید.
  • هنگام پختن برنج یا سایر غلات به جای آب از شیر خشک یا شیر 2 درصد چربی بهره ببرید.
  • سعی کنید اسموتی ها را با شیر خشک و میوه درست کنید (می توانید از ماست نیز برای یک اسموتی غلیظ تر و خامه ای بهره ببرید).

کلام پایانی اینکه پودر شیر خشک یکی از خوارکی هایی است که استفاده از آن برای چاقی صورت بسیار همه گیر و پرطرفدار است. این پودر سرشار از مواد مغذی است و مانند یک ترکیب معجزه آسا بر روی پوست عمل می نماید؛ اما شواهد تجربی و تحقیقات علمی پشتوانۀ محکمی برای این یافته ندارند. به خاطر داشته باشید اگر حساسیت های خوراکی و پوستی خاصی دارید یا مستعد جوش، آکنه و سایر عارضه های پوستی هستید، حتما پیش از مصرف خوراکی یا به صورت ماسک با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع: herzindagi و healthshots

این مطلب صرفا جنبۀ آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اسفند 1402 بروزرسانی: 20 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4069

به "استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید