این پراید 300 اسب بخار قدرت دارد! ، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، فورد فستیوا یا همان جد پراید خودمان، یکی از خودروهایی است که برای ما ایرانیان بسیار آشناست. این خودرو به وسیله فورد، مزدا و کیا با نام های مختلفی فراوری شد و دست آخر به سایپا رسید و هنوز هم ردپای آن در محصولات این شرکت دیده می گردد.این خودرو همواره از پیشرانه ضعیفی استفاده می کرد؛ اما حالا پس از حدود 40 سال به وسیله فردی تیونینگ و تقویت شده است.

این پراید 300 اسب بخار قدرت دارد! ، عکس

امیرمسعود عابدین: فورد هرگز نسخه پرفورمنس فستیوا را در دهه 80 فراوری نکرد، اما اگر این کار را می کرد، احتمالاً کمی شبیه به این خودروی تقویت شده می شد. مالک یک فورد فستیوا 1988 موتور اصلی این خودرو را با یک پیشرانه 1.6 لیتری اکو بوست از فورد فیستا ST مدرن جایگزین نموده است. مالک آن به همین جا بسنده نکرد و دستی هم به ظاهر آن کشید.

اولین نسل فستیوا تنها با یک گزینه موتور در بازار ایالات متحده عرضه شد؛ یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر مزدا، که تنها 58 اسب بخار قدرت داشت. موتور تازه نصب شده نه تنها از همان ابتدا قدرتمندتر است، بلکه اصلاح هم شده است. موتور EcoBoost فستیوا به لطف توربوشارژر S280 Turbo Technics و تغییر در ECU و بعضی اصلاحات فنی دیگر، اکنون 300 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. در حالی که 300 اسب بخار ممکن است دیگر زیاد به نظر نرسد، اما این خودرو تنها حدود 680 کیلوگرم وزن دارد!

چرخ های پهن و چراغ های جلوی LED، از تغییرات ظاهری فورد فستیوا محسوب می شوند. فورد فیستا هرگز مجذوب کننده یا هیجان انگیز نبود و خودرویی صرفا مالی، مقرون به صرفه و کم مصرف بود. با این حال، به لطف قیمت فوق العاده پایین، وزن بسیار کم و سادگی مکانیکی، می تواند هیجان انگیزتر از قبل ظاهر گردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 فروردین 1403 بروزرسانی: 17 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4729

به "این پراید 300 اسب بخار قدرت دارد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پراید 300 اسب بخار قدرت دارد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید