بهره برداری خط راه آهن سنندج - همدان تا سال آینده

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/کردستان وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن سنندج - همدان با اقدامات خوبی که اجرا شده تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

بهره برداری خط راه آهن سنندج - همدان تا سال آینده

محمد اسلامی امروز(12آبان) در حاشیه آیین ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه آهن همدان - سنندج یکی از پروژه های راهبردی دولت است که کردستان را به شبکه سراسری وصل می نماید.

وی با اشاره به اینکه تردد قطار تا سال آینده در استان کردستان به وجود خواهد آمد، اضافه نمود: مطالعات خط ریلی سنندج- باشماق در دستور کار قرارگرفته است و این خط در مرحله مطالعات اولیه است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ذکر کرد: مذاکرات مقدماتی با کشور عراق اجرا شده و این خط ریلی نیز در ادامه اتصال مناطق مختلف کشور به وسیله ریل به کشورهای همسایه در حال پیگیری است.

وی همچنین به جاده مریوان - سنندج اشاره نمود و گفت: پروژه راه جدید مریوان - سنندج پیشرفت بسیار خوبی داشته که تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز هدیه دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است، بیان نمود: در تابستان سال آینده پروازها از فرودگاه سقز انجام می گردد که مردم از فرصت مسافرت هوایی بهره مند شوند.

شروع ریل گذاری خط آهن همدان- سنندج

ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: امروز به صورت رسمی از ایستگاه راه آهن همدان - سنندج، ریل گذاری مکانیزه شروع شد.

وی اضافه نمود: این راستا به طول 151 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که وزارت راه و شهرسازی در کوشش است تا قبل از خاتمه دولت این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: مجموع وزارت راه و شهرسازی در فاز اول در کوشش است که ایستگاه به داخل شهر سنندج بیاید و بعدازآن راه آهن به مرز باشماق مریوان ادامه داشته باشد و با توجه به اینکه هزینه زیادی را دارد باید مطالعات نهایی در این راستا انجام بگیرد.

ثابتی به مزایای بهره برداری از این خط ریلی اشاره نمود و یادآور شد: کاهش تصادفات جاده ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، اشتغال زایی و کاهش مصرف سوخت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1321

به "بهره برداری خط راه آهن سنندج - همدان تا سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری خط راه آهن سنندج - همدان تا سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید