جشنواره بین المللی سفال در شهر لالجین برگزار می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، ریعان سروش مقدم ظهر شنبه در کارگروه گردشگری استان همدان بابیان اینکه برنامه ریزی برای خدمات رسانی مناسب به مسافران نوروزی از هم اکنون باید شروع گردد، گفت: با توجه به شرایط جوی، همدان در ایام نوروز هوای سرد و پربارش خواهد داشت.

جشنواره بین المللی سفال در شهر لالجین برگزار می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بابیان اینکه باید برنامه ریزی منظمی وجود داشته باشد، از شروع برنامه ریزی فعالیت های ستاد اجرایی سفر استان همدان اطلاع داد و گفت: 10 کمیته مسئولیت ستاد را برعهده گرفته اند.

سروش مقدم اضافه نمود: کمیته خدمات و حمل ونقل، کمیته امداد و نجات، کمیته ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری ها، کمیته اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی و رسیدگی به آمار، کمیته تبلیغات، کمیته هماهنگی امور دهیاری ها و کمیته ارزیابی عملکرد این کمیته ها را شامل می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه همچنین از احتمال برگزاری جشنواره بین المللی سفال در شهر لالجین اطلاع داد و گفت: برگزاری این جشنواره با تبدیل شدن لالجین به عنوان پایتخت سفال دنیا، تحکیم خواهد شد.

وی اضافه نمود: در صورت حمایت و همکاری دستگاه های استانی و برخی از نهادهای کشور، نخستین جشنواره بین المللی سفال سال آینده با حضور کشورهای مختلف دنیا در همدان برگزار خواهد شد.

سروش مقدم بابیان اینکه استاندارد سفال لالجین با یاری بخش خصوصی اعلام شده است به برنامه های جشنواره زمستانه سال جاری اشاره نمود و گفت: در صورت امکان جشنواره با موضوع بخش خصوصی جشنواره برگزار می گردد چراکه در حال حاضر وضع بودجه ای دولت خوب نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان همچنین به کم کاری ها در میراث فرهنگی همدان اشاره نمود و بابیان اینکه در مدتی که در میراث فرهنگی کم کاری شده سیل نقدها فراوان بوده است اما نباید استان را به حاشیه برد، گفت: سال 94 ازنظر بحران مالی خاص بوده و این بحران ها را حتی در جنگ تحمیلی نیز تجربه ننموده ایم.

سروش مقدم بابیان اینکه سال 94 را تنها باید مدیریت کنیم تا فشار بر دستگاه ها کم تر گردد، گفت: باید اوضاع موجود را تحمل کنیم و توپ را به میدان دیگران نیندازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بابیان اینکه می توانستیم بسیاری از مسائل را بگویم ولی سکوت کردیم چراکه مردم احتیاج به آرامش دارند، گفت: همه چیز را نباید رسانه ای کرد و نباید مسائلی در مطبوعات گفته گردد که استان را به چالش بکشد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در پیروزی ها و کمبودها نقش داشته ایم، گفت: با تمام کم مهری های اجرا شده باید سکوت نموده و امیدآفرینی کنیم و بر اساس برنامه پیش برویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بابیان اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی نباید کم کاری کرد، گفت: نباید دولت یک مرتبه توقع خود را از گردشگری بالا ببرد بلکه باید عقلانیت حاکم بر این حوزه حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 850

به "جشنواره بین المللی سفال در شهر لالجین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی سفال در شهر لالجین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید