جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته های سخت آغازین سال 2022

به گزارش تور آسیایی ارزان، پس از گزارش 232 هزار و 200 مورد نو ابتلا به کرونا تنها در 24 ساعت در فرانسه که رکورد نوی را ثبت کرد، رئیس جمهور این کشور روز آدینه در سخنرانی شب سال نو به مردم درباره هفته های سخت پیش رو هشدار داد.

جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته های سخت آغازین سال 2022

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز آدینه هشدار داد که چند هفته پیش رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت 232 هزار و 200 مورد تازه ابتلا به کرونا تنها در 24 ساعت که بالاترین اندازه ابتلای ثبت شده در یک شبانه روز در این کشور بوده، به سمت جشن های آرام سال نو می رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سخنرانی در شب سال نو گفت: هفته های آینده سخت خواهد بود، همه ما این را می دانیم.

در حالی که ابتلا به اُمیکرون در اروپا در حال توسعه است، برای سومین روز متوالی بود که فرانسه بیش از 200 هزار مورد ابتلا را ثبت می کرد.

ابتلا در فرانسه از کشورهایی که آزمایش های گسترده را انجام می دهد، بسیار بالاتر از آمار ثبت شده در ایتالیا و انگلیس بود که بعلاوه رکوردهای تازهی را در روز آدینه به ترتیب با 144 هزار و 243 و 106 هزار و 122 مورد گزارش کردند.

در پاریس، آتش بازی سنتی شب سال نو که مرکز آن هر ساله طاق پیروزی و شانزه لیزه بود، لغو شد، زیرا مقامات شهری گفتند بیم آن دارند که باعث گردد جمعیت زیادی از مردم نتوانند فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

رئیس جمهور فرانسه روز آدینه بار دیگر خواهان واکسیناسیون گسترده شد و این اقدامات را راه حلی برای خروج از این بیماری همه گیر دانست که به گفته او در سال 2022 امکان پذیر است.

ماکرون در سخنرانی خود به احتیاج به اقدامات بهداشتی محدودتر از آنچه قبلا اعلام شده بود اشاره نکرد و اضافه کرد که دولت باید از محدود کردن بیشتر آزادی های فردی مردم خودداری کند.

وی گفت: ما با پیروی از همان اصول روز اول (پاندمی) چالش فعلی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت فرانسه نیز روز دوشنبه هشدار داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در اوایل ماه ژانویه به 250 هزار نفر در روز خواهد رسید.

بر اساس آمار وبگاه آماری worldometers، فرانسه از ابتدای همه گیری کرونا تا به امروز حدود 10 میلیون ابتلا و بیش از 123 هزار و 700 فوتی را ثبت نموده است.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود گفت موارد ابتلا به اُمیکرون در هر 36 تا 72 ساعت دو برابر می گردد که این امر نشان می دهد این سویه تازه از رشد قابل توجهی نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و 73 درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می دهد.

منابع خبری گزارش داده اند شمار استان هایی در آمریکا که در آن ها اندازه بستری بر اثر کرونا به بالاترین حد در ماه های اخیر رسیده افزایش یافته است.

دانشگاه جانز هاپکینز بامداد پنجشنبه گفت طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام استان های آمریکا مجموعاََ بیش از 420 هزار مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین اندازه مبتلای روزانه از زمان شروع همه گیری در این کشور است.

سویه تازه ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی نماینده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

پیش تر یک متخصص سرشناس ویروس شناسی در آمریکا هشدار داد که 32000 نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. اظهارات دکتر گرگوری پولند در حالی مطرح شده که توالی نشان می دهد سویه تازه اُمیکرون کرونا به نیمی از کل استان های ایالات متحده راه یافته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت سویه اُمیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1994

به "جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته های سخت آغازین سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته های سخت آغازین سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید