خوابی آرام با نارنگی

به گزارش تور آسیایی ارزان، نارنگی یکی از لذیذترین میوه های فصل پاییز است. این میوه مانند بسیاری از میوه ها دارای خواص مفید بسیاری می باشد که بر ضرورت مصرف آن تاکید می نماید.در زیر مروری داریم بر این خواص مفید: نارنگی منبع غنی ویتامین C و بتا ـ کاروتن است. دیده شده که نارنگی برای کاهش دمای بدن و تب مفید است. ن ارنگی دارای ویتامین های

خوابی آرام با نارنگی

خوابی آرام با نارنگی

نارنگی یکی از لذیذترین میوه های فصل پاییز است. این میوه مانند بسیاری از میوه ها دارای خواص مفید بسیاری می باشد که بر ضرورت مصرف آن تاکید می نماید.

در زیر مروری داریم بر این خواص مفید: نارنگی منبع غنی ویتامین C و بتا ـ کاروتن است. دیده شده که نارنگی برای کاهش دمای بدن و تب مفید است. ن ارنگی دارای ویتامین های A، B1 و B2 هم هست و پروتئین، چربی و قند هم دارد. بعلاوه این میوه خوشمزه مقادیر زیادی فسفر و کلسیم در خود دارد.

مصرف نارنگی می تواند خون را تصفیه و زیاد کند و به خاطر داشتن کلسیم و فسفر بالا، یکی از مواد غذایی است که در تشکیل استخوان ها و استحکام ساختار اسکلتی بدن موثر است. مهمیم یکی دیگر از موادی است که در نارنگی وجود دارد و از این طریق در فعالیت دستگاه گوارش، عضلات و سیستم عصبی موثر است. نارنگی مسکن اعصاب هم هست و اگر می خواهید شب راحت تر بخوابید چند دانه نارنگی بخورید.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هاست که در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش مهمی دارند.نارنگی مانند پرتقال حاوی اندازه بالایی فیبر است، ولی هضم آن از پرتقال آسان تر می باشد. این میوه در فصل پاییز و زمستان (که امکان بروز بیماری های عفونی و سرماخوردگی بیشتر می گردد) ، می تواند نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

نارنگی در درمان بیماری هایی چون برونشیت، ذات الریه، آرتریت، روماتیسم، آسم، پرفشاری خون و بیماری های پوستی مفید است. استان فلوریدا در آمریکا بزرگ ترین فراوری کننده نارنگی است و در این استان پنج نوع نارنگی فراوری می گردد. یک نارنگی کوچک، بیش از یک پرتقال بزرگ ویتامین C قابل استفاده در خود دارد.

ارزش غذایی 100 گرم نارنگی به توضیح زیر است:

ویتامین A : 16 میکروگرم

ویتامین B1 : 0/07 میلی گرم

ویتامین B2 : 0/02 میلی گرم

نیاسین : 0/2 میلی گرم

ویتامین C : 30 میلی گرم

آهن : 0/3 میلی گرم

پتاسیم : 160 میلی گرم

فسفر : 17 میلی گرم

چربی : 0/1 گرم

مهمیم : 11 میلی گرم

کربوهیدرات : 8 گرم

پروتئین : 0/9 گرم

کلسیم : 42 میلی گرم

کالری : 35 کیلوکالری

منبع: نشریه دنیای تغذیه، شماره 91.

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1834

به "خوابی آرام با نارنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابی آرام با نارنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید