دایره سنگی مرموز در آمریکا که قبل از اهرام مصر ساخته شده

به گزارش تور آسیایی ارزان، باستان شناسان یک دایره سنگی مرموز را در کوه های آند کشف کرده اند که به گفته آنها قبل از اهرام بزرگ مصر ساخته شده است.

دایره سنگی مرموز در آمریکا که قبل از اهرام مصر ساخته شده

تینا مزدکی: بر اساس پژوهش های اجرا شده، میدان سنگی دایره ای، که قطر آن حدود 20 متر است، از دو دیواره با مرکز مشترک ساخته شده از سنگ های بدون شکل که به صورت عمودی در زمین قرار گرفته اند، تشکیل شده است. این بنای تاریخی در سایت باستان شناسی Callacpuma در شمال پرو است که در حدود 3000 هزار متر بالاتر از سطح دریا در نزدیکی قله ای در رشته کوه آند امتداد لبه غربی آمریکای جنوبی امتداد دارد قرار گرفته است.

محققان با استفاده از تکنیک های تاریخ گذاری رادیوکربن دریافتند که ساخت اولیه میدان دایره ای حدود 4750 سال پیش اجرا شده است. جیسون توهی، باستان شناس مردم شناسی دانشگاه وایومینگ و نویسنده اصلی این پژوهش، می گوید: این سازه تقریباً 100 سال قبل از اهرام بزرگ مصر و تقریباً همزمان با استون هنج ساخته شده است.

میدان دایره ای نمونه ای از معماری به یاد ماندنی مگالیتیک است که به سازه های ماقبل تاریخ که با استفاده از سنگ های بزرگ ساخته شده اند اشاره دارد. بر اساس این مطالعه، یافته در Callacpuma یکی از اولین نمونه های معماری تشریفاتی به یاد ماندنی و مگالیتیک در قاره آمریکا را نشان می دهد. بنای یادبود با استفاده از سنگ های بزرگ، مستقل و عمودی ساخته شده است. به گفته محققان، این روش ساخت و ساز پیش از این هرگز در کوه های آند گزارش نشده بود و متمایز از دیگر میدان های تاریخی در منطقه است.

اطلاعات کمی در مورد افرادی که میدان دایره ای شکل را ساخته اند، وجود دارد، اما شکل و مقیاس بنا و همچنین فقدان آثار خانگی در مجاورت آن نشان می دهد که احتمالاً عملکرد آن تشریفاتی بوده است. محققان بر این باورند که احتمالاً این محل تجمع و مکان تشریفاتی برای برخی از قدیمی ترین افراد ساکن در این بخش از دره کاجامارکا بوده است. این مردم عمدتاً یک سبک زندگی شکار و جمع آوری داشتند و احتمالاً اواخر دوران خود شروع به رشد محصولات کشاورزی و اهلی کردن حیوانات کرده بودند.

معماری یادبود تشریفاتی با پیچیدگی اجتماعی در جوامع بشری باستان همراه است، با این حال عوامل منشأ آن به خوبی شناخته نشده است.

منبع: newsweek

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 اسفند 1402 بروزرسانی: 11 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3736

به "دایره سنگی مرموز در آمریکا که قبل از اهرام مصر ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایره سنگی مرموز در آمریکا که قبل از اهرام مصر ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید