دغدغه ام روایت مادران اقوام ایرانی بود، به نه نه مخمل رسیدم

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - امیرحسین خلیل زاده عنوان می نماید که چگونه برای ساخت مستند ننه مخمل چند سال مداوم برای این سوژه وقت گذاشته است و کوشش نموده تا زبان محلی موردنظر این مستند را یاد بگیرد.

دغدغه ام روایت مادران اقوام ایرانی بود، به نه نه مخمل رسیدم

امیرحسین خلیل زاده کارگردان مستند نیمه بلند ننه مخمل درباره مدت زمان یافتن سوژه و ساخت این مستند گفت: در اصل یکی از دغدغه های من ساخت مستندی درباره مادران اقوام ایرانی معاصر بود. ما از سال 98 حدود 6 ماه برای یافتن سوژه مناسب وقت گذاشتیم و از بین 7 الی 8 سوژه به داستان سید مخمل موسوی رسیدیم که برترین گزینه برای ساخت مستند بود.

سوژه مستندم را چند سال مداوم دنبال کردم

خلیل زاده بعلاوه درباره مسائل همیشگی که در ساخت مستند با آن ها روبه رو بوده است، گفت: دو مشکل اساسی برای من وجود داشت، یکی مشکل متوجه شدن زبان اقوام محلی و دیگری، دنبال کردن چندساله سوژه به طور مداوم ؛ اما به لطف خدا توانستیم از این موانع هم عبور کنیم.

نباید به جشنواره حقیقت ساده انگارانه نگاه کنیم

خلیل زاده درباره انگیزه و فرصتی که جشنواره سینما حقیقت برای مستندسازان به وجود آورده است، گفت: ایجاد فرصت در جشنواره حقیقت، بستگی به برنامه ریزی آن دارد و نمی گردد ساده انگارانه و به صورت کلی درباره آن بحث کرد. آن هم جشنواره ای که از درجه بالایی در سطح بین الملل برخوردار است و باید قدر آن را بدانیم و هرسال باید برای پیشرفت آن کوشش کنیم؛ نه اینکه به کمبودهای جشنواره، که نه ربطی به کرونا و نه ربطی به زحمت های بسیار مسئولین دارد، قانع باشیم. بعلاوه سوژه ها و ایده های بسیاری در ایران وجود دارد که با برنامه ریزی و کوشش می توانیم به حد مطلوب تری برسیم.

مبینا هوشمندی- ایلیا خراطچی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1950

به "دغدغه ام روایت مادران اقوام ایرانی بود، به نه نه مخمل رسیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه ام روایت مادران اقوام ایرانی بود، به نه نه مخمل رسیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید