هنرکارت مسیری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمت رسانی به هنرمندان است

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این بازدید با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام دهه فجر گفت: هنرکارت بستری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمات رسانی به اهالی فرهنگ و هنر کشور به شمار می آید و از این طریق سعی شده کرامت هنرمندان حفظ گردد.

هنرکارت مسیری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمت رسانی به هنرمندان است

وی ادامه داد: جامعه هنرمندان کشور دارای جغرافیای وسیع ایرانی است و استعداد و توان هنر ایرانی در جغرافیای سراسر کشور روز به روز در حال افزایش است و این نشان می دهد هر سال نسبت به سال های قبل در همه حوزه های فرهنگ، هنر و ادب کشور جریان خلاقیت های کلان ایران رو به پیشرفت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شعار ایران تهران نیست در جریان فراوری و توزیع هنرکارت کاملا مشهود است و در همه بخش های فرهنگی و هنری به آن توجه شده است. صندوق اعتباری هنر هم با این نگاه که چگونه جهت خدمات رسانی به حوزه هنرمندان کشور را گسترده تر، متنوع تر و شفاف تر کند، هنرکارت را شکل داد.

صالحی توضیح داد: هنرکارت شناسنامه ای مختص هنرمندان به شمار می آید. نام هنر ارزشمند است و توجه به اینکه چگونه بتوان برای افرادی که به نوعی با هنر در ارتباط هستند اما با عمق مساله مرتبط نیستند، هنرکارت ایجاد شد. هنرکارت خدمات به هنرمندان را به شکل تجمیع یافته ای جامع، گسترده، سریع و با دسترسی آسان فراهم کرد و بانک آینده در این جهت به یاری این خدمت آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد هرگونه خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر ازجمله حضور در سالن های سینما، همایش ها به وسیله هنرکارت صورت بگیرد و هنرمندان بدون گرفتار شدن در جهت ثبت نام و ... برای حضور در این گونه برنامه ها با حفظ کرامت و شان و صندلی شان از هنرکارت بهره ببرند.

وی توضیح داد: البته سایر وزارتخانه ها و حتی شرکت ها و موسسات خصوصی و عمومی هم اگر بخواهند در قالب خدمت رسانی به هنرمندان اقدامی داشته باشند، می توانند به وسیله هنرکارت بستر خدمات رسانی خود را فراهم نمایند و از این طریق حس نمایند بستر آماده، سریع، مطمئن و شفاف وجود دارد تا بتوانند برای ارتباط با جامعه هنرمندان جهت خوبی را طی نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: قرار است بستر هنرکارت تا انتها بهمن امسال 80 درصد هنرمندان را پوشش بدهد و صندوق اعتباری هنر به عنوان صندوق هنرمندان ایرانی باشد.

صالحی در انتها از سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و تمامی دست اندرکاران این اقدام تقدیر کرد و گفت: هنرکارت اقدام مهمی است ولی در شروع راه است و به اهتمام بیشتری در این جهت احتیاج است تا خدمت رسانی به هنرمندان به صورت پیوسته صورت بگیرد.

در این بازدید سیدحسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گزارشی از فرایند چگونگی شکل گیری، فراوری و توزیع هنرکارت ارائه کرد.

وی گفت: هنرکارت حاصل پیگیری های دو سال است که به ثمر نشست. این اقدام یکی از اقداماتی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاری و خدمت رسانی به هنرمندان، عادلانه و شفاف صورت می گیرد و در مواقع ضروری ازجمله ایام کرونا می توان از آن بهره برد.

سیدزاده با اشاره به آمار ثبت نام ها در سامانه هنر کارت، ادامه داد: 82 هزار نفر در سامانه هنرکارت ثبت نام و از این تعداد 68 هزار نفر در بانک حساب افتتاح نموده اند.

وی گفت: تا به امروز قریب به 14 هزار کارت برای هنرمندان فراوری و توزیع شده است. 50 هزار کارت آماده ارسال در تهران و استان ها و شهرستان های سراسر کشور است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید نمود: در همه شهرها و شهرستان های کشور دارای مخاطب هستیم و زنجیره به هم پیوسته ای در این حوزه شکل گرفته است و با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم رایزنی های مورد احتیاج صورت گرفته و ایشان به بانک های زیرمجموعه دستور داده اند تا به هنرمندان دارای هنرکارت تسهیلات قرض الحسنه بانکی ارائه گردد.

وی با اشاره به فرایند فراوری و توزیع هنرکارت ادامه داد: فرآیند فراوری و توزیع این کارت به دلیل چند منظوره بودن آن پیچیده است. شبیه این کار در کشور صورت نگرفته است و این کارت دارای بارکدی است که در مقاطع مختلف ازجمله حضور در همایش ها، سالن های سینما، تئاتر قابل استفاده است.

سیدزاده ادامه داد: برای صدور نهایی هنرکارت 6 مرحله تست داریم تا در فرایند فراوری و توزیع آن مسئله ای پیش نیاید. در این کارت رسته ها کاملا تفکیک شده و نحوه فعال سازی آن به صورت پیامک با شماره تلفن همراه هنرمندان فعال می گردد.

در این بازدید به صورت نمادین از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرکارت بعضی از هنرمندان دارای نشان درجه 1 هنری حاضر در برنامه ازجمله آتیلا پسیانی، جهانگیر الماسی، فاطمه راکعی، بتول قنبری مهر، فریدون عموزاده خلیلی، عصمت میلانی اهدا شد.

در این بازدید مهدی محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسین پور مدیرعامل صندوق هنرمندان پیشکسوت، منوچهر شاهسورای، حمیدرضا نوربخش، شهرام گیل آبادی روسای خانه های سینما، موسیقی و تئاتر و بعضی از مدیران و دست اندرکاران فراوری هنرکارت حضور داشتند

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1495

به "هنرکارت مسیری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمت رسانی به هنرمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرکارت مسیری سریع، مطمئن و شفاف برای خدمت رسانی به هنرمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید