دیدنی های ابوظبی ؛ مرکز مدرن امارات

به گزارش تور آسیایی ارزان، ابوظبی مرکز امارات متحده عربی و یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود که گردشگران بسیاری را به تماشای جاذبه های دیدنی خود دعوت می کند.

دیدنی های ابوظبی ؛ مرکز مدرن امارات

ابوظبی مرکز مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه دریای خلیج فارس است. این شهر از سال 1760 میلادی پایه ریزی شده است و در حال حاضر به عنوان مهم ترین مرکز تجاری و دولتی کشور امارات متحده عربی به شمار می آید. تماشای های این شهر پرشور و هیجان انگیز، بیشتر پسوند ترین را در پی خود می کشند. از جمله این تماشای ها می توان به بزرگ ترین فرش دستباف دنیا، سریع ترین رولر کاستر دنیا، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا و بسیاری از تماشای های دیگر اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به تماشا این جاذبه های گردشگری مجذوب کننده و تماشایی در ابوظبی ببریم.

مسجد شیخ زاید ( Sheikh Zayed Mosque )

مسجد شیخ زاید یکی از شگفت انگیزترین جاهای تماشای ابوظبی و امارات است که به محض ورود به این شهر، ساختمان باشکوه آن جلوی چشمان تان خودنمایی می کند. این مسجد خارق العاده از 80 گنبد مرمری، 1000 ستون و چهار مناره 107 متری تشکیل شده و از شاهکارهای معماری اسلامی مدرن به شمار می رود. هزار تن مرمر یونانی در ساخت بنای این مسجد به کار رفته و منبت کاری های ظریف آن با لاجورد، عقیق قرمز، یاقوت، صدف، یشم، مروارید و تیله تزئین شده اند. همچنین بزرگ ترین فرش دستباف دنیا که برای بافت آن 1200 بافنده به مدت دو سال کار کرده اند، در این مسجد واقع شده است. آرامگاه شیخ زاید، اولین حاکم کشور امارات متحده عربی نیز در جوار این مسجد واقع شده است.

تورهای کویرگردی ابوظبی

تورهای کویرگردی و دشت گردی که به آن ها سافاری یا وحش گشت نیز می گویند، از لذت بخش ترین تفریحات در ابوظبی در تور امارات است. در این تورها می توانید از تماشای بیابان شنی لذت ببرید و شور، هیجان و ماجراجویی را همراه با آرامش و سکوت کویر تجربه کنید. تماشای غروب و طلوع آفتاب در کویری، غذاخوردن با بومیان منطقه و شترسواری از تفریحات به یادماندنی در این تورها هستند.

پارک آبی یاس (Yas Waterworld)

پارک آبی یاس یکی از مجذوب کننده ترین پارک های آبی امارات است که دارای 45 وسیله بازی پرهیجان، در 15 هکتار است. سرسره های غول آسا، تونل های پیچ در پیچ، رولرکاستر آبی و لیزخوردن در ارتفاع بالا زیر آسمان آبی امارات، آدرنالین خون شما را بالا می برند. اگر هم فقط هوس شنا، آبتنی یا آفتاب گرفتن کرده اید، می توانید سراغ استخر بزرگ، دو رودخانه مصنوعی و تخت های مخصوص آفتاب بروید.

قصر امارات (Emirates Palace)

قصر امارات برای ابوظبی درست مانند برج خلیفه برای دبی است؛ اما این بنا برعکس برج خلیفه، افقی ساخته شده است. دروازه های طاق دار زیبا، 114 گنبد خوش تراش و 1.3 کیلومتر ساحل اختصاصی، این قصر را بسیار تماشای کرده اند. ارکسترها، اپراهای مشهور و فستیوال های فیلم ابوظبی نیز در این قصر برگزار می شوند. همچنین این قصر کاربرد اقامتی نیز دارد و گردشگران می توانند در طول سفر به ابوظبی در این قصر زیبا اقامت کنند.

شهربازی دنیای فِراری (Ferrari World)

اگر در ابوظبی در پی هیجان و ماجراجویی هستید شهربازی مجذوب کننده و سرپوشیده دنیای فراری که بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا و بزرگ ترین پارک موضوعی دنیا است، بروید. سریع ترین رولرکاستر دنیا به نام فرمول روسی نیز در این شهربازی واقع شده است و می تواند برای شما لحظات هیجان انگیز و تجربه ای بی نظیر را رقم بزند. به جز این رولرکاستر، چند موزه فراری، فروشگاه لوازم برند فراری و بازی های شبیه ساز رانندگی با ماشین های برند فراری از جمله ماجراجویی های هیجان انگیز در این شهربازی هستند.

بلوار ساحلی کورنیش ( The Corniche )

بلوار ساحلی کورنیش بهترین مکان برای گذراندن شب های تابستانی در ابوظبی است. این بلوار که محبوب ترین پاتوق در این شهر است، فضاهای سبز متنوع، فواره، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی و نیمکت ها و آلاچیق های خنک برای دنیاگرد ها و اهالی ابوظبی دارد. علاوه بر این ها، تعداد زیادی کافه گوناگون و تفریحات آبی هم در این بلوار می توانید پیدا کنید.

کاخ الحُصن (Qasr Al-Hosn)

کاخ الحصن که با نام های قلعه قدیمی و دژ سفید نیز شناخته می شود، قدیمی ترین ساختمان موجود در ابوظبی است که در سال 1793 میلادی به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی و مرکز حکومت آن ها بنا شده است. بخش داخلی این قصر به طور کامل بازسازی و بازسازی شده است و اکنون به عنوان یک مرکز فرهنگی با هدف انجام امور پژوهشی و مرکز اسناد مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین مجموعه ای از اسناد تاریخی و فرهنگی کشور امارات متحده عربی و منطقه خلیج فارس در آن نگهداری می شود.

برج های اتحاد (Etihad Towers)

برج های اتحاد نام یک مجتمع تشکیل شده از پنج برج، در مرکز ابوظبی در کشور امارت متحده عربی است که ساخت آن ها بالغ بر 2.5 میلیارد درهم هزینه برداشته است. این برج های زیبا و سر به فلک کشیده، درست مقابل قصر امارات قرار گرفته اند. از بالای این برج ها می توانید چشم اندازهای فوق العاده ای از شهر ابوظبی را در طبقه هفتاد و چهارم ببینید.

پارک مرکزی مشرف (Mushrif Central Park)

اگر از شلوغی شهر ابوظبی خسته شدید و در پی جایی به دور از هیاهو بودید، پیشنهاد می کنیم که به پارک مشرف بروید. این پارک با باغچه های رنگارنگ و فضای سبزش، روحیه شما را عوض کرده و جانی دوباره می دهد. هنگام غروب در این پارک موزیک های متنوع و شاد پخش می شود. علاوه بر این وسیله های بازی علمی و آموزنده زیادی نیز برای بچه ها در این پارک تعبیه شده است.

ساحل یاس ( Yas Beach )

ساحل یاس معروف ترین ساحل در ابوظبی است که در جزیره یاس قرار گرفته است. در این ساحل می توانید روی ماسه ها لم بدهید، دریا را تماشا کنید، نوشیدنی های خنک بنوشید و سراغ ورزش های آبی و ساحلی مانند قایق رانی، کایاک سواری، والیبال ساحلی و بدن سازی بروید.

بیمارستان شاهین ها ( Falcon Hospital )

شاهین ها بخش جدانشدنی از فرهنگ سنتی خلیجی و همین طور از جاذبه های تماشای ابوظبی هستند. این پرندگان آن قدر میان اهالی ابوظبی مهم و محبوب هستند که حتی بیمارستان جداگانه ای برای خودشان دارند. برای تماشای این پرندگان افسانه ای باید از قبل تور رزرو کنید. این تور شامل بازدید از موزه شاهین ها، اتاق معاینه و فضای پرواز آزاد است. اگر نترسید و دوست داشته باشید، می توانید در این بیمارستان با یک شاهین روی شانه تان عکس نیز بگیرید.

دهکده میراث (Heritage Village)

اگر در ابوظبی در پی آثار تاریخی و قدیمی هستید، حتما دهکده میراث ابوظبی را در برنامه سفر خود قرار دهید. این دهکده به شما زندگی مردم امارات و اهالی خلیج فارس را قبل از استخراج نفت نشان می دهد. با قدم زدن در این مجموعه، عناصر اصلی زندگی سنتی خلیجی را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید سوغاتی های زیبا و صنایع دستی امارات را از این مجموعه خریداری کنید.

ساحل جزیره سعدیات ( Saadiyat Island Beach )

جزیره سعدیات یکی از بهترین ساحل های ابوظبی است که در سال 2013 در جزیره سعدیات با امکات تفریحی متنوع افتتاح شده است. این ساحل آرام و تمیز، محبوب ترین ساحل ابوظبی است که دنیاگرد های سراسر دنیا به آن علاقه مند هستند و از آن تعریف می کنند. شن های سفید پودری و آب های لاجوردی که زیر آفتاب خلیج فارس می درخشند، از مجذوب کنندهیت های این ساحل هستند. اگر تجربه سفر به امارات متحده عربی را دارید، آن را با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

پرسش های متداول

ابوظبی کجاست؟

ابوظبی مرکز مدرن و زیبای کشور امارات متحده عربی در کرانه دریای خلیج فارس است.

تاریخ احداث ابوظبی چه زمانی است؟

1760 میلادی

اهمیت ابوظبی چیست؟

این شهر در حال حاضر به عنوان مهم ترین مرکز تجاری و دولتی کشور امارات متحده عربی به شمار می آید.

جاهای تماشای ابوظبی کدامند؟

از جمله جاذبه های این شهر می توان به بزرگ ترین فرش دستباف دنیا، سریع ترین رولر کاستر دنیا، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده دنیا و بسیاری از تماشای های دیگر اشاره کرد.

منبع: کجارو / travel.usnews.com / abudhabi.com / کجارو / planetware.com
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2006

به "دیدنی های ابوظبی ؛ مرکز مدرن امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ابوظبی ؛ مرکز مدرن امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید