ساخت حسگر کیسه هوا با تجهیزات ایران ساخت ممکن شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، دستگاه سازنده سنسور های ایربگ خودرو به همت متخصصان داخلی ایران ساخته شد.

ساخت حسگر کیسه هوا با تجهیزات ایران ساخت ممکن شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، رضا عسگری مقدم، مدیر عامل یک شرکت فناورانه گفت: در دانشگاه تهران در زمینه مکاترونیک و میکرو الکترونیک مشغول به تدریس هستم و از حدود 12 سال قبل به فکر تاسیس شرکتی در حوزه لیتوگرافی و میکرو الکترومکانیک افتادم. البته این ایده نزدیک به 8 سال قبل جرایی شد.

این فعال فناور اضافه کرد: ادوات میکرو الکترومکانیک کاربرد های قابل توجهی در صنایع مختلف دارد. برای نمونه در این شرکت تجهیزات و دستگاه های ساخته می شود که به وسیله آن امکان ساخت انواع سنسور خودرو از جمله سنسور ایربگ برای تولید کننده نهایی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: این شرکت اولین تولید کننده در نوع خود در ایران است و توانست برای دیگران به نوعی راهگشای عرصه فناوری باشد. از جمله محصولات شرکت، دستگاه لیتوگرافی رومیزی است. این دستگاه قابلیت لیتوگرافی ماسک با ابعاد متفاوت کپی کردن طرح یا الگوی موجود در ماسک با دقت بسیار بالا را دارد.

عسگری در ادامه با اشاره به تعاملات این شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمود: از ابتدای برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در همه دوره ها شرکت کردیم و دلیل این استقبال هم، امکانات و بازخورد مناسب این نمایشگاه بود. در این رویداد توانستیم با مشتریان مختلف و جدید آشنا شویم و همین مسئله کمک کرد تا بتوانیم منابع مالی لازم برای ادامه کار مجموعه را فراهم آوریم.

وی با اشاره به رشد شرکت های دانش محور در محیط های دانشگاهی گفت: امروزه دیدگاه شاغلین به تحصیل در رشته های مختلف دگرگون شده است و آن ها می دانند که باید از همین راهرو های دانشگاه به فکر تاسیس کسب و کاری برای آینده بود. اساتیدزیادی علاقه مند هستند تا با تاسیس شرکت های دانش بنیان و فناور، ایده های علمی خود را در قالب طرح های تجاری پیاده سازی کنند.

این فعال فناور اضافه کرد: بیشتر وقت اعضای هیئت علمی از اول صبح تا انتها وقت به تدریس و کار های روزمره دانشگاه می گذرد، باید زمینه ای فراهم شود تا اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف که به تاسیس شرکت های دانش محور علاقه مند هستند، زمان کافی در اختیار داشته باشند تا این افکار و ایده ها را عملی سازند.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از 26 تا 29 آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02183533555 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 588

به "ساخت حسگر کیسه هوا با تجهیزات ایران ساخت ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت حسگر کیسه هوا با تجهیزات ایران ساخت ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید