طرز تهیه رولت توت فرنگی خامه ای سریع و ساده به روش قنادی

به گزارش تور آسیایی ارزان، رولت توت فرنگی یکی از شیرینی های مجذوب کننده، خوشرنگ و بسیار خوشمزه است که می توانید در فصل های مختلف سال با توت فرنگی تازه یا مارمالاد توت فرنگی درست کنید. این رولت لذیذ قنادی، یک گزینه عالی برای مهمانی ها و دورهمی ها به عنوان دسر است. در این مقاله از در دستور طرز تهیه رولت توت فرنگی و فوت و فن های تهیه و خوشمزه شدن رولت توت فرنگی خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه رولت توت فرنگی خامه ای سریع و ساده به روش قنادی

مواد لازم برای تهیه رولت توت فرنگی خامه ای

مواد اولیهمیزان مورد نیاز
آرد قنادی3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
روغن مایع2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ4 عدد

مواد لازم برای لایه میانی رولت توت فرنگی

مواد اولیهمیزان مورد نیاز
توت فرنگی300 گرم
خامه (خامه قنادی)300 گرم یا بیشتر
شکر یا پودر قند50 گرم
آبلیمو1 قاشق غذاخوری

مدت زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

زمان مورد نیاز برای پخت رولت توت فرنگی: 12 تا 15 دقیقه

میزان کالری در 1 عدد رولت توت فرنگی خامه ای: 250 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه رولت با مارمالاد توت فرنگی

رولت توت فرنگی یک شیرینی مجلسی است که می توانید در تهیه آن از خامه استفاده کنید یا خامه را از دستور تهیه آن حذف کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه رولت توت فرنگی خامه ای با مارمالاد را دنبال کنید.

مرحله اول: توت فرنگی ها را آماده کنید

برای درست کردن رولت توت فرنگی، اگر مارمالاد توت فرنگی ندارید، ابتدا مارمالاد را درست کنید. البته می توانید به جای مارمالاد، فقط توت فرنگی های شسته شده را خیلی ریز و در میزان های مساوی خرد کنید و داخل رولت بریزید. اما برای تهیه مارمالاد، توت فرنگی ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی ها را خرد کنید و در یک قابلمه بریزید.

مرحله دوم: مارمالاد توت فرنگی را درست کنید

قابلمه را روی حرارت بگذارید. سپس 50 گرم شکر و 1 قاشق غذاخوری شکر یا پودر قند (طرز تهیه پودر قند) را به آن اضافه کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و حرارت را کم کنید تا توت فرنگی ها بپزند و کاملا نرم شوند.

حدود 30 دقیقه توت فرنگی ها را بجوشانید. در این مدت مدام به توت فرنگی ها سر بزنید که ته نگیرند. وقتی توت فرنگی ها کاملا له شدند، شعله را خاموش کنید و کنار بگذارید تا سرد شوند. به روشی دیگر را هم مطالعه کنید.

در صورت تمایل می توانید شکر و آبلیمو را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد رولت را ترکیب کنید

تا زمانی که مارمالاد سرد می شود، در یک کاسه، تخم مرغ ها را بشکنید. با همزن برقی شروع به هم زدن تخم مرغ ها کنید و به قدری آنها را بزنید تا رنگ آنها کرمی شود و بافت کشدار پیدا کند. سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را کنار بگذارید.

در صورت تمایل روغن مایع و تخم مرغ را به روش های خرید حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: مایه رولت توت فرنگی را درست کنید

فر را روشن و روی دمای 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. به صورت جداگانه، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار آن ها را الک کنید. این کار هم باعث جدا شدن ناخالصی های آرد و سایر افزودنی ها می شود و هم بافت رولت را لطیف می کند.

سپس مواد خشک الک شده را طی 3 مرحله به مایه تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و هر بار با لیسک، مواد را به صورت دورانی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و گلوله های آرد به خوبی باز شوند.

انواع آرد، بیکینگ پودر و نمک را از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی می توانید خریداری کنید.

مرحله پنجم: مایه رولت را در قالب بریزید

بعد از آماده شدن مایه رولت، کف یک سینی فر را یک یا چند کاغذ روغنی بیندازید تا کاملا آن را بپوشاند. قالب باید مستطیلی باشد. ابعاد 30 در 40 سانتی متر، برای سینی مناسب است. روی کاغذ روغنی، مایه رولت را بریزید و 3 بار روی سطح بکوبید تا همه قسمت های آن، به یک میزان (حدود 1 سانتی متر) ضخامت پیدا کند. با کاردک می توانید سطح روی مواد رولت را صاف کنید. بعد سینی را در فر بگذارید و 12 تا 15 دقیقه صبر کنید تا مغزپخت شود.

مرحله ششم: مایه میانی رولت توت فرنگی را آماده کنید

در حین پخت لایه رویی رولت، وقتی توت فرنگی های پخته شده (مارمالاد) سرد شدند، آنها را با گوشتکوب برقی یا دستی، له کنید تا کاملا یکدست شوند. خامه قنادی را از فریزر بیرون بیاورید و وقتی حالت نیمه یخی گرفت، آن را با همزن برقی، به قدری بزنید که کاملا پفکی شود.

خامه فرم گرفته را می توانید با خامه صبحانه هم درست کنید. برای مطالعه ، روی لینک مقاله آن کلیک کنید.

در صورت تمایل می توانید خامه ساده صبحانه را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های خریداری کنید.

مرحله هفتم: کاغذ روغنی را جدا کنید

بعد از پختن لایه اصلی رولت، قبل از اینکه اطراف رولت، خشک و قهوه ای شود، سینی را از فر بیرون بیاورید. یک دستمال یا پارچه نمدار نخی را روی کیک رولت بیندازید و رولت را برگردانید. بعد کاغذ روغنی را جدا کنید. اگر اطراف رولت خشک شده است، با چاقوی تیز، قسمت های خشک را برش بزنید. باید در نهایت یک لایه کیک نازک مستطیلی داشته باشید.

مرحله هشتم: لایه میانی را روی رولت بریزید

سپس با همان پارچه، کیک را رول کنید و پارچه را روی آن بیندازید تا رولت خشک نشود. رولت را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید. بعد کیک را بیرون بیاورید و آن را به آرامی باز کنید. یک لایه مارمالاد توت فرنگی و یک لایه خامه فرم گرفته روی سطح رولت بریزید. دوباره رولت را رول کنید و 1 ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا مواد میانی هم خودشان را بگیرند.

مرحله نهم: رولت توت فرنگی خامه ای را سرو کنید

بعد از اینکه رولت توت فرنگی خودش را گرفت، در آخر و هنگام سرو، می توانید روی رولت را خامه فرم گرفته و پرک بادام یا پودر پسته بپاشید. رولت را با چاقوی تیز، به میزان های دلخواه برش بزنید و برش ها را در ظرف مخصوص سرو بگذارید. نوش جان!

طرز تهیه رولت توت فرنگی به روش های دیگر

روش تهیه رولت توت فرنگی بدون خامه

در این روش، برای اینکه رولت توت فرنگی رژیمی و بدون خامه داشته باشید، از خامه استفاده نکنید و بعد از اینکه کیک رولت را پختید، وسط آن را با مارمالاد یا توت فرنگی تازه و خرد شده بریزید و کیک را رول کنید.

به جای خامه می توانید از پنیر ماسکارپونه هم استفاده کنید. پنیر را کاملا با همزن بزنید تا بافت آن نرم و خامه ای شود. سپس داخل رولت بریزید. روی رولت را می توانید با گاناش یا شکلات ذوب شده هم تزیین کنید.

انواع مثل پنیر ماسکارپونه و انواع را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

روش تهیه رولت توت فرنگی بدون فر و در ماهیتابه

اگر به فر دسترسی ندارید، برای پخت لایه کیک رولت توت فرنگی، به جای فر، از یک تابه دو طرفه می توانید استفاده کنید. تابه را برای 15 تا 20 دقیقه روی حرارت گاز بگذارید و درب آن را ببندید تا دمای داخل آن گرم و مثل محیط فر شود. بعد کف تابه را کاغذ روغنی بیندازید. تابه که گرم شد، از مایه خمیری رولت، کف تابه بریزید تا ضخامت آن به 1 سانتی متر برسد.

درب تابه را ببندید و زیر تابه را شعله پخش کن بگذارید. حدود 20 تا 25 دقیقه، تابه را روی بگذارید و بعد شعله را خاموش کنید. کیک رولت که پخت، آن را از تابه بیرون بیاورید و بقیه مراحل رول کردن و پر کردن وسط کیک رولت را مانند روش اول با مواد دلخواه دنبال کنید.

نکات مهم در طرز تهیه رولت توت فرنگی در خانه

  • معمولا توت فرنگی تازه در همه ایام سال در دسترس است ولی اگر نتوانستید توت فرنگی تازه پیدا کنید، می توانید توت فرنگی یخ زده فریزری یا مارمالاد آماده را در رولت توت فرنگی به کار ببرید.
  • اگر می خواهید به جای خامه در تهیه رولت توت فرنگی از پنیر استفاده کنید، بهتر است پنیر با بافت نرم و خامه ای مثل پنیر ماسکارپونه استفاده کنید. پنیر را باید کاملا بزنید تا باز و یکدست شود و سپس روی کیک رولت بریزید و رول کنید.
  • اگر می خواهید از توت فرنگی خرد شده به عنوان لایه میانی استفاده کنید، بعد از ریختن توت فرنگی بین کیک، روی آنها میزانی پودر قند بپاشید تا کمی شیرین شوند. یا اینکه توت فرنگی را خرد کنید و روی آنها شکر بریزید و اجازه دهید توت فرنگی ها بمانند و طعم شیرین بگیرند.
  • در زمان ریختن لایه میانی داخل خمیر رولت، برای اطمینان از اینکه مایه میانی بیرون نریزد، به میزان 1 سانتی متر از اطراف خمیر، مواد میانی را بریزید و مارمالاد یا خامه را صاف کنید.
  • روی رولت را می توانید با پودر قند، خامه فرم گرفته، برش های توت فرنگی، مارمالاد توت فرنگی، گاناش، شکلات ذوب شده، نوتلا و انواع مغزها یا پرک بادام، تزیین کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن رولت توت فرنگی

چه کار کنیم که رنگ رولت توت فرنگی قرمز شود؟

برای اینکه رنگ کیک رولت یا رنگ مایه داخلی رولت توت فرنگی، قرمز شود، می توانید به مواد میانی یا مواد کیک، چند قطره رنگ خوراکی قرمز یا میزانی اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا رنگ بگیرد.

لایه میانی رولت توت فرنگی چیست؟

برای لایه وسط رولت توت فرنگی، دستتان باز است که از مواد دلخواهتان مثل خامه، پنیر ماسکارپونه، مارمالاد توت فرنگی یا برش های ریز و خرد شده توت فرنگی تازه استفاده کنید. می توانید خلال آجیل، پودر آجیل یا پرک انواع مغزها را هم داخل رولت یا روی رولت توت فرنگی بریزید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5278

به "طرز تهیه رولت توت فرنگی خامه ای سریع و ساده به روش قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت توت فرنگی خامه ای سریع و ساده به روش قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید