ظریف: آمریکا هنوز هم از تعهد صدور ویزا طفره می رود

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر خارجه ایران با تایید تلویحی عدم صدور ویزا برای حضور در نشست مجمع عمومی از سوی آمریکا، گفت وزیر خارجه این کشور باید از ماجرای دریافت صلح نوبل توسط نلسون ماندلا درس بگیرد.

ظریف: آمریکا هنوز هم از تعهد صدور ویزا طفره می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره غیرمستقیم به اینکه آمریکا هنوز هم برای هیأت ایرانی جهت حضور نشست مجمع عمومی ویزا صادر نمی کند، درسی تاریخی را برای واشنگتن بازگو کرد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود درباره تصمیم مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای صادر نکردن ویزا، گفت: پامپئو سعی دارد از تعهدات آمریکا برای صدور ویزا نشست های سازمان ملل با توسل به اسم گذاری های خودخوانده، طفره برود.

وی سپس یک درس تاریخی را برای همتای بی تجربه خود بازگو کرد: نلسون ماندلا تا سال 2008 در لیست تروریستی آمریکا بود. 15 سال بعد وی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

پیش از این منابع خبری گزارش داده اند شنیده ها حاکی از این است که تا این لحظه هنوز ویزا هیأت ایرانی شامل رئیس جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل صادر نشده است.

به نظر می رسد که با توجه به این وضعیت احتمال لغو حضور رئیس جمهور و هیات همراه در نیویورک وجود دارد. این اقدام آمریکا خلاف مقررات سازمان ملل و موافقتنامه مقر و نقض حقوق بین الملل است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 371

به "ظریف: آمریکا هنوز هم از تعهد صدور ویزا طفره می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا هنوز هم از تعهد صدور ویزا طفره می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید