عدم دسترسی عموم مردم به 60 هزار مکان ورزشی در کشور

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، افشین ملایی سفید دشتی صبح پنجشنبه در دیدار با شهردار اردبیل با بیان اینکه متأسفانه سبک زندگی مردم به سمت کم تحرکی سوق یافته است اظهار کرد: در سال گذشته طبق پایش افراد بالای 15 سال از سوی وزارت بهداشت و درمان معین شد که 30 میلیون و 700 هزار نفر دچار بیماری فشار خون هستند.

عدم دسترسی عموم مردم به 60 هزار مکان ورزشی در کشور

وی با اشاره به اینکه پزشکان معتقدند فشار خون درمان قطعی ندارد، ادامه داد: باید خود فرد مبتلا مدیریت کند و قطعاً کسانی که فشار خون بالا دارند عمر طولانی نخواهند داشت و این آمار فقط در فشار خون است و اگر بیماری هایی همچون دیابت، چاقی و… را هم در نظر بگیریم شرایط خوبی نداریم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور به عمده دلایل مرگ و میر در کشور اشاره کرد و افزود: 83 درصد مرگ و میر در کشور ناشی بیماری هایی است که ناشی از کم تحرکی در بین مردم می باشد و به نظر می رسد با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی بایستی عصر جدیدی از توجه به نیازهای جاری یک شهروند آغاز شود.

ملایی سفید دشتی ادامه داد: ما شهر را نمی سازیم که کار عمرانی کرده باشیم بلکه شهر را می سازیم تا شهروند اردبیلی ما با ایجاد نشاط و تحرک بتواند زندگی بهتری داشته باشد نه اینکه شهر را به گونه ای بسازیم که پر از آسمان خراش و اتوبان باشد اما سلامتی مرد به دلیل کم تحرکی به خطر بیافتد.

وی اظهار داشت: متولیان شهر و سلامت مردم باید تمام زیرساخت ها را قبل از هر موضوعی در طرحی پروژه ها فعالیت های بدنی شهروندان را مورد توجه قرار دهند چرا که اگر امروز اصلاحات جدی در سیاست گذاری و کارکردها و برنامه هایی که برای شهروندان اجرا می کنیم بازنگری نکنیم یقیناً در دهه آینده دچار بحران تندرستی در کشور خواهیم بود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور مطرح نمود: با توجه به رشد سریع کهنسالی در کشور و نیز با توجه به رشد بیماری هایی که به سرعت در حال افزایش است به مدیرانی نیاز خواهیم داشت که اهل تحول، شجاعت باشند و به جای پرداختن به ساخت سازه های لوکس به سمتی بروند که سازه های ورزشی بسازند که مرد از آن استفاده کنند.

ملایی سفید دشتی در خصوص دسترسی شهروندان و خانواده ها به اماکن ورزشی گفت: متأسفانه اگر خانواده ای بخواهد به صورت عادی از این اماکن استفاده کند باید با تأسف گفت که امکان ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1240

به "عدم دسترسی عموم مردم به 60 هزار مکان ورزشی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم دسترسی عموم مردم به 60 هزار مکان ورزشی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید