علوم شناختی بر روی منافع کشور تاثیر مستقیم دارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: می توان از فضای شناختی برای تأثیرگذاری در موضوعاتی که منافع کشور و مردم را در بر می گیرد استفاده کنیم.

علوم شناختی بر روی منافع کشور تاثیر مستقیم دارد

اقبال شاکری عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به نقش علوم شناختی در رشد علم و فناوری گفت: علوم شناختی مسائل مهم و مرتبط با یک موضوع را به منظور تأثیرگذاری روی فضای محاسباتی افراد تبیین می نماید.

علوم شناختی در حوزه رسانه نقش برجسته ای دارد

وی اضافه کرد: علوم شناختی در حوزه رسانه ها نقش بسیار برجسته ای پیدا نموده است به طوری که رسانه ها می توانند تأثیرگذاری سریع علیه یک موضوع برای مخاطبین خود داشته باشند.

بصیرت افزایی برای بهبود فضای شناختی مردم

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: آمریکا در حال حاضر می خواهد روی فضای شناختی تأثیر بگذارد تا بتواند با تسلط رسانه ای و فاکتورهای شناختی که دارد بر روی انتخابات مجلس شورای اسلامی تأثیر بگذارد که ما باید در جهت عکس این عمل آمریکا گام برداریم و در بصیرت افزایی و روشن شدن فضاها و بهبود فضای شناختی مردم کوشش کنیم.

علوم شناختی در بین مسؤولین شناخته شده نیست

شاکری علوم شناختی را موضوع جدیدی دانست و گفت: هنوز به صورت مناسب علوم شناختی در بین مسؤولین و کنش گران آکادمیک شکل نگرفته است در حالی که بسیار مهم است و باید وارد ای موضوع شویم.

علوم شناختی در پیشرفت علم و فناوری تاثیر 100درصدی دارد

وی در پاسخ به این سوال که علوم شناختی چه تأثیری در پیشرفت علم و فناوری دارد، یادآور شد: علوم شناختی 100درصد تأثیر بسزایی دارد که ما فضایی که در آن حرکت می کنیم را بشناسیم و در واکنش به آن آماده بشویم و برای تأثیرگذاری روی آن حوزه کار کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا برای اولین بار در طول تاریخ به وجود آمدن آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم رخ داد که تا به امروز وجود نداشته است. بنابراین با توجه به اینکه در حوزه شناختی دارای فعل و انفعالات و مواجهات خاصی در فضای بین المللی بودیم اقدام موثری را در پایگاه عین الاسد انجام دادیم.

تاثیر مستقیم علوم شناختی در منافع کشور

شاکری حمله به پایگاه عین الاسد را شجاعانه و مؤثر ارزیابی کرد و توضیح داد: طرف مقابل نتوانست کاری انجام بدهد که این نشان دهنده این است که ما می توانیم از فضای شناختی برای تأثیرگذاری در موضوعاتی که منافع کشور و مردم را در بر می گیرد استفاده کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 793

به "علوم شناختی بر روی منافع کشور تاثیر مستقیم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم شناختی بر روی منافع کشور تاثیر مستقیم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید