فوت و فن آشپزی با مایکروفر

به گزارش تور آسیایی ارزان، این روزها وسایل متنوعی در زمینه لوازم خانگی فراوری و روانه بازارها شده و بسیاری از خانواده ها نیز به خریدن و داشتن آنها در منازل و به ویژه آشپزخانه هایشان علاقه مند هستند و داشتن آنها را جزو ملزومات زندگی خود می دانند.

فوت و فن آشپزی با مایکروفر

مایکروفرها و سولاردام ها از جمله وسایل تقریبا نوظهور در صنعت لوازم خانگی است که اکنون در بسکمک از خانه جا خوش نموده اند. اما از آنجا که کار کردن با این دست وسایل به علت برنامه های نسبتا پیچیده ای که دارند کمی سخت و سخت است.به همین علت دانستن نکاتی کوچک اما مفید، می تواند شما را برای نتیجه گیری بهتر هنگام آشپزی با اجاق های مایکروفر کمک دهد.

- عمق نفوذ امواج مایکروفر حدود پنج سانتی متر است، بنابراین قطعات بزرگ گوشت و یا غذایی که در ظروف عمیق و گود ریخته شده باشد به خوبی طبخ نمی شوند. مواد را در سطوح گسترده بچینید و به قطعات کوچک تری خرد کنید و یا با چنگال یا چاقو در قسمت های ضخیم برش ایجاد کنید.

- از قرار دادن ظروف فلزی که امواج را بازتاب می دهند، خودداری کنید. بعلاوه، ظروفی که تزیینات طلایی و نقره ای دارند، در مایکروفر نگذارید. این تزیینات فلزی، موجب جرقه زدن و اغلب تیره شدن ظروف می شوند.

- شکل ظروف انتخابی شما نیز اهمیت دارد. ظروف گرد، برترین شکل را برای طباخی در مایکروفر دارند؛ چون حرارت به صورت یکنواخت به تمام قسمت های ظرف می رسد. اگر ظرفی که دارید درپوش ندارد، می توانید با یک لایه نایلون محافظ غذا روی ظرف را بپوشانید و با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کنید تا بخار خارج گردد.

- استخوان، حرارت را انتقال می دهد؛ بنابراین وقتی گوشت یا مرغ را با استخوان می پزید، گوشت چسبیده به استخوان زودتر می پزد.

- در طبخ با مایکروفر، تبخیر چندانی صورت نمی گیرد. بنابراین حداقل آب ممکن را به غذاها اضافه کنید، ضمن آن که در بسکمک از مواقع، می توان بدون افزودن آب اضافی و فقط با آب موجود در خود مواد، آن ها را پخت.

- اگر موادی که می پزید از یخچال خارج نموده اید، باید زمان طبخ غذا را اندکی اضافه کنید.

- مواد متخلخل (بافت اسفنجی) سریع تر می پزد و موادی که بافت محکم تر و یکپارچه تری دارند، دیرتر به طبخ کامل می رسند.

- غذایی که در کنار دیوارهای ظرف واقع شده است، زودتر می پزد. بنابراین حتما در طی زمان طبخ، چند بار غذا را هم بزنید تا طبخ یکنواختی انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2265

به "فوت و فن آشپزی با مایکروفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن آشپزی با مایکروفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید