فولکس واگن ID4 وارداتی با شرکت تابعه صنایع خودروسازی کرمان به بازار می آید

به گزارش تور آسیایی ارزان، فولکس واگن ID4 وارداتی را نه گروه بهمن، بلکه شرکت خودروسازان راین در بازار خودرو کشور ارائه خواهد نمود. این محصول وارداتی فولکس واگن که 18 فروردین ماه مجوز استاندارد نیز دریافت کرد قرار است در پایه ترین تیپ ممکن وارد بازار خودرو ایران گردد. تیپ وارداتی ID4 اکنون در چین با تخفیف 483 میلیون و 654 هزار تومانی قابل خرید است. این تیپ را می توان فقط با باتری های 55.7 کیلووات ساعتی خریداری کرد که قدرتی معادل 170 اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهد.

فولکس واگن ID4 وارداتی با شرکت تابعه صنایع خودروسازی کرمان به بازار می آید
فولکس واگن ID4 وارداتی خودروسازان راین

بیت ران - محمد فتح اللهی - پیش از هر چیز باید عنوان نمود که با ارزانترین و لوآپشن ترین ID.4 Crozz ممکن روبرو خواهیم شد. نسخه هایی که از این خودرو در کشور برای دریافت مجوزها تردد می نمایند، به علت سقف ارزی واردات خودرو، ضعیف ترین نمونه موجود در بازارهای دنیای از جمله چین به شمار می روند.

در کانال آپارات بیت ران دیدن کنید:

Scott Keogh مدیرعامل گروه فولکس واگن در آمریکا در زمان رونمایی از این خودرو اظهار داشت: ID4 مثل یک [گلف] GTI حرکت می نماید، مثل یک تیگوان جادار است و اهداف بیتل را در سر دارد.

ID4 هنگامی که نخستین بار به دنیا معرفی گردید، فقط در نمونه های تک موتوره و دیفرانسیل عقب قابل خرید بود. این خودرو در کشور چین در دو نسخه ID4 X و ID4 Crozz به وسیله چینی ها قابل خرید است. ID4 X به وسیله SAIC-Volkswagen فراوری می گردد و ID4 Crozz هم در خط فراوری FAW-Volkswagen مونتاژ می گردد.

ID4 Crozz در واقع کاملاً مشابه نمونه های اروپایی ID4 است. با این تفاوت که باتری های کوچک تری دارد و در نتیجه پیمایش آن هم کمتر از نسخه های اروپایی است. البته این خودرو نمونه های قدرتمند دو موتوره 313 اسب بخاری هم دارد که هرگز به ایران وارد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: فهرست قیمت فروردین ماه محصولات ایران خودرو

مشخصات فنی فولکس واگن ID4 وارداتی خودروسازان راین

در حالی که این خودرو در کشور چین با باتری های 84.8 کیلووات ساعتی هم قابل خرید است، نسخه وارداتی آن به ایران از باتری های 55.7 کیلووات ساعتی استفاده می نماید.

این بدان معناست که فولکس واگن ID4 وارداتی به ایران 125 کیلووات (حدود 170 اسب بخار) قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور در اختیار مالک خود قرار می دهد. نیرو و گشتاور موتور الکتریکی این خودرو هم به وسیله گیربکس تک سرعته به محور عقب آن منتقل می گردد.

پک باتری های این خودرو را شرکت CATL تأمین می نماید. این باتری ها با جریان آب خنک می شوند و برای کارایی بهتر در دماهای پایین، مجهز به گرمکن هم هستند.

کمپانی مادر اظهار داشت که این نسخه از فولکس واگن ID4 می تواند با یکبار شارژ کامل تا 442 کیلومتر پیمایش داشته باشد. مقدار مصرف انرژی این خودرو الکتریکی نیز، 14.3 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

اگر شارژهای سریع در اختیار داشته باشید می توانید باتری های ID4 را در مدت زمان 40 دقیقه از صفر تا 80 درصد شارژ کنید. در صورت نبود این شارژها اما باید 9 ساعت و 30 دقیقه برای شارزشدن این خودرو صبر کرد.

طول، عرض و ارتفاع ID4 Crozz به ترتیب برابر است با 4592×1852×1629 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به 2765 میلیمتر می رسد. این خودرو پنج سرنشین را به راحتی در خود جای می دهد و 512 لیتر فضای بار در اختیار آنها قرار می دهد.

نمونه های وارداتی از این خودرو به ایران در مدت زمان 9 ثانیه می توانند به سرعت صد کیلومتر برسند. حداکثر سرعت این خودرو با موتور 170 اسب بخاری نیز 160 کیلومتر در ساعت است.

دانگ فنگ موتور اژدهای چینی را بهتر بشناسید

امکانات رفاهی فولکس واگن ID4

فضای داخلی فولکس واگن ID4 وارداتی

از آنجایی که با نمونه لوآپشن و ضعیف این خودرو در کشور روبرو خواهیم شد، نباید انتظار آپشن های زیادی در فولکس واگن ID4 وارداتی داشته باشیم.

اما نمونه های وارداتی به ایران مجهز به رینگ های 19 اینچی، ترمز پارک برقی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای هستند.

این خودرو در نمونه وارداتی به ایران بعلاوه دارای سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی و هشدار خستگی راننده است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، هشدار خروج از خط، رادار خط خوان، هشدار برخورد از جلو، تابلوخوان علائم رانندگی و ترمزهای فعال اضطراری اشاره نمود.

فولکس واگن ID4 در نسخه وارداتی به ایران بعلاوه با سانروف پانورامیک ثابت، ورود بدون کلید (برای درب های جلو)، استارت دکمه ای، جلوپنجره اکتیو (باز و بسته شو)، فرمان پلاستیکی با تنظیم دستی، دسته دنده الکترونیکی در داشبورد، نمایشگر 5.3 اینچی پشت آمپر، تنظیم برقی صندلی های جلو، نمایشگر 12 اینچی لمسی، 7 اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ های LED، ایرکاندیشن دو نقطه ای با خروجی تهویه برای عقب و فیلترهای PM2.5 و یونیزه هوا به فروش خواهد رسید.

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت فولکس واگن ID4 وارداتی در بازار خودرو چین

مشابه نمونه وارداتی فولکس واگن ID4 به ایران را در چین می توان در ازای پرداخت مبلغ 139 هزار و 800 یوان خریداری کرد. این خودرو اکنون با تخفیف 483 میلیون و 654 هزار تومانی برای مدل 2024 در بازار خودرو چین به فروش می رسد. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، قیمت فولکس واگن ID4 وارداتی خودروسازان راین به ایران در چین برابر با 1 میلیارد و 249 میلیون و 812 هزار تومان است.

طبق تعرفه واردات و حقوق ورودی 4 درصدی خودروهای برقی به ایران، ID4 احتمالاً با قیمت پایه 1 میلیارد و 300 میلیون تومانی در دسترس خواهد بود. البته باید دید که چقدر هزینه های جانبی به مبلغ پایه این خودرو در مبادی ورودی به ایران افزوده خواهد شد. اما گمان می رود که رقم نهایی فروش این خودرو در سامانه فروش، کمتر از دو میلیارد تومان باشد.

در کانال آپارات بیت ران دیدن کنید:

در این میان نباید عرضه نماینده این خودرو وارداتی در ایران یعنی خودروسازان راین را از یاد برد. این خودروساز که یکی از شرکت های تابعه صنایع خودروسازی کرمان است، دو محصول ناموفق یعنی راین R3 و سئات آتکا را پیش تر به بازار معرفی کرد. R3 یک شکست تمام عیار در بازار خودرو ایران بود. آتکا نیز به باور منابع مطلع، نه تنها در بازار جایی برای خود دست و پا نکرد، بلکه صرفاً به مدیران ارشد با قیمت های جنجالی به فروش رسید.

از همین رو، فولکس واگن که نام آن با ماموت خودرو در ایران شناخته می گردد، احتمالاً با خودروسازان راین در آستانه نابودی قرار خواهد گرفت. مگر آنکه خودروسازان دیگری هم در صدد واردات این محصول به بازار خودرو ایران باشند.

سئات آتکا با مشخصات فنی قدیمی در خودروسازان راین / آنالیز فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 20 فروردین 1403 بروزرسانی: 20 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4819

به "فولکس واگن ID4 وارداتی با شرکت تابعه صنایع خودروسازی کرمان به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن ID4 وارداتی با شرکت تابعه صنایع خودروسازی کرمان به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید