فیس واش چیست و چه کاربردی برای سلامت پوست دارد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، یکی از پرطرف دارترین و ترندترین محصولات در روتین های پوستی مختلف فیس واش است. این محصولات جادویی که جایگزینی فوق العاده برای صابون های سنتی شست وشوی صورت محسوب می شوند علاوه بر پاک سازی عمیق پوست شما می توانند با ترکیبات مراقبتی برای برطرف مسائل پوستی مختلف هم برایتان سودمند باشند. اما فیس واش چیست؟ چه تفاوتی با دیگر پاک کننده های پوست دارد و چطور می توانید برترین فیس واش را برای استفاده روزانه انتخاب کنید؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالاتتان را بگیرید.

فیس واش چیست و چه کاربردی برای سلامت پوست دارد؟

فیس واش چیست و چه تفاوتی با دیگر پاک نماینده های صورت دارد؟

فیس واش مایعی است که برای شست وشوی صورت به کار می رود و جایگزین بسیار مناسبی برای صابون های سنتی معمولی است. فیس واش به صورت فوم، ژل یا کرم است و با ایجاد کف در هنگام شست وشو با آب می تواند بهتر از دیگر شوینده های صورت منافذ باز پوست را پاک سازی کند؛ بنابراین فیس واش را نباید با دیگر پاک نماینده های صورت مانند ژل ها و محلول های تمیزنماینده صورت اشتباه بگیرید. پاک نماینده های صورت face cleanser ممکن است به صورت کرمی، ژل یا آبکی باشند. بعضی از پاک نماینده های صورت مانند شیر پاک کن یا میسلار واتر احتیاجی به آب ندارند و تنها کافی است برای استفاده از آن ها از یک پد پنبه ای بهره ببرید؛ اما برای پاک سازی صورت با فیس واش باید صورتتان را با آب بشویید.

هم فیس واش ها و هم پاک نماینده های صورت باهدف پاک سازی، آبرسانی و تسکین پوست فراوری می شوند؛ اما به طور کلی فیس واش ها با ایجاد کف می توانند برای شست وشوی صورت گزینه بهتری باشند و برای پاک سازی بهتر منافذ باز صورت مورد استفاده قرار بگیرند. فیس واش ها را می توانید به شکل فوم، کرم یا ژل شست وشو در بازار بیابید. زمانی که صورتتان را با فیس واش می شویید احساس طراوت و تازگی بیشتری دارید. برای کسانی که پوست چرب دارند شست وشوی صورت با آب و فیس واش بیشتر توصیه می گردد؛ در این موارد ممکن است استفاده از پاک نماینده های صورت برای تمیزکردن عمیق منافذ پوستی کافی نباشد و ضروری است با استفاده از فوم فیس واش آلودگی ها و چربی اضافی موجود روی پوست را به خوبی پاک سازی کرد.

برای خرید برترین انواع ژل شست وشوی صورت می توانید به فروشگاه خبرنگاران مراجعه کنید و ضمن مطالعه کامل مشخصات محصول برترین فیس واش را برای استفاده روزانه خریداری نمایید. در مورد انتخاب برترین فیس واش با توجه به نوع پوست و مسائل پوستی در بخش های بعدی مطلب توضیحاتی را ارائه نموده ایم.

کاربرد فیس واش چیست و چه مزایایی نسبت به سایر پاک نماینده ها دارد؟

فیس واش نسبت به دیگر محصولات پاک نماینده پوست صورت به ویژه صابون های سنتی مزایای بیشتری دارد و می تواند در روتین های مراقبتی پوست کاربردی بسیار موثر داشته باشد؛ بعضی از مزایا و کاربردهای فیس واش را در این بخش از مطلب مرور خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که شست وشوی درست و اصولی صورت با فیس واش اثرگذاری و قدرت جذب دیگر محصولات مراقبت از پوست را افزایش می دهد بنابراین با انتخاب درست این محصولات می توانید اثربخشی فیس واش را بیشتر کنید. برای خرید اینترنتی انواع تونر، مرطوب نماینده و انواع سرم های پوستی ضمن مطالعه کامل مشخصات محصولات به نوع پوست و مسائل پوستی که با آن روبرو هستید توجه کنید تا بتوانید بهینه ترین و مؤثرترین محصولات روتین پوستی را بخرید.

بیشتر فیس واش ها با مواد مرطوب نماینده و آنتی اکسیدان ها غنی شده اند

در فرمول ساخت بیشتر فیس واش ها از مواد برسان و مرطوب نماینده، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد تقویت نماینده پوست استفاده شده است و وجود این مواد در فیس واش سبب می گردد این محصولات بتوانند گزینه های بسیار کاربردی و مفیدی در روتین های پوستی باشند. بسته به نوع احتیاج پوستتان می توانید فیس واش مناسب برای پوستتان را به روتین روزانه تان اضافه کنید تا هم پوستتان را پاک سازی کنید و هم که مواد مورد احتیاج برای پوستتان را تا حد زیادی تأمین کنید.

یک جایگزین فوق العاده به جای صابون

فیس واش ها می توانند جایگزین بسیاری مناسبی برای صابون های صورت باشند. صابون های صورت معمولاً قلیایی اند و پی اچ آن ها در حدود 9 است در حالی که پی اچ پوست صورت باید در حدود 5 باشد تا لایه محافظ صورت با خاصیت اسیدی اش بتواند با رادیکال های آزاد و دیگر عوامل آسیب زننده مبارزه کند؛ بنابراین استفاده از مواد شوینده قلیایی مانند صابون می تواند عملکرد لایه محافظ پوست صورت را تضعیف کند. پن شست وشوی صورت و فیس واش دو محصول بسیار کاربردی و مفید برای شستن روزانه صورت هستند و فوم فیس واش با توجه به کاربری آسان می تواند محصول بهتری به جای صابون صورت باشد.

فیس واش ها به نسبت صابون و پن کاربری ساده تری هم دارد به خصوص اگر بخواهید با استفاده از فیس براش صورتتان را بشویید. استفاده از فیس براش و فیش واش در کنار یکدیگر یک گزینه فوق العاده برای شست وشو و پاک سازی صورت است؛ استفاده از فیس براش و فیس واش در کنار یکدیگر می تواند منافذ باز صورت را عمیق تر تمیز کند، یک لایه برداری ملایم و بسیار مؤثر روی پوست صورت انجام دهد و قدرت جذب مواد تقویت نماینده موجود در فیس واش را هم افزایش دهد.

پاک سازی دومرحله ای با فیس واش

چربی ها و آلودگی هایی که با استفاده از پاک نماینده های صورت تمیز نمی شوند در هنگام شست وشوی صورت با آب و فیس واش به خوبی تجزیه و پاک سازی می شوند؛ بنابراین استفاده از فیس واش می تواند برای پاک سازی دومرحله ای پوست صورت فوق العاده باشد؛ می توانید با استفاده از پاک نماینده های آرایش مانند میسلار واتر، شیرپاک کن یا پاک نماینده های روغنی آرایش ابتدا آرایشتان را سبک کنید و مواد آرایشی مانند رژ لب و ریمل را به خوبی تمیز کنید و در مرحله بعد با استفاده از فوم فیس واش صورتتان را بشویید و تمامی آلودگی ها و مواد آرایشی به جامانده را به خوبی از روی پوست صورتتان پاک کنید تا منافذ باز صورت به صورت عمقی پاک سازی شوند.

انتخاب برترین فیس واش برای شست وشوی روزانه پوست صورت

در بخش قبلی مطلب مزایا و کاربرد فیس واش را برایتان توضیح دادیم؛ اما برترین فیس واش برای پوست صورت چیست؟ برای انتخاب فیس واش مناسب باید به نوع پوست، بافت پوست و مسائل پوستی که با آن روبرو هستید و نوع ترکیبات موجود در محصول توجه کنید. به عنوان مثال اگر با مشکل لک های پوستی روبرو هستید فیس واش های ضد لک و روشن نماینده می توانند ضمن پاک سازی پوستتان به برطرف لک های روی صورت شما هم یاری نمایند یا اگر روی صورتتان جای جوش دارید می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیباتی ترمیم نماینده مانند نیاسینامید هستند. چنانچه ترکیبات و مواد مفید برای حل مشکل پوستی تان را بشناسید بهتر می توانید فیس واش مناسب را برای روتین پوستی تان انتخاب کنید. در این بخش از مطلب اصول انتخاب برترین فیس واش با توجه به نوع پوست را برایتان توضیح داده ایم و برترین محصولات موجود در بازار را برایتان معرفی نموده ایم.

برترین مدل فیس واش برای پوست چرب و جوش دار چیست؟

فیس واش ها یکی از ضروری ترین محصولات در روتین پوستی پوست چرب محسوب می شوند؛ در این نوع پوست با توجه به ایجاد سبوم اضافی در پوست امکان مسدودشدن منافذ باز و بروز آکنه بیشتر از پوست های نرمال و خشک است و پاک سازی عمیق این منافذ از اهمیت بیشتری برخوردار است. پاک نماینده های پوست ممکن است نتوانند به صورت عمقی پوست های چرب را پاک سازی نمایند؛ بنابراین اگر پوستتان چرب است بهتر است در یک پاک سازی دومرحله ای منافذ باز صورتتان را به خوبی تمیز کنید. اگر پوست چرب دارید برای انتخاب ژل یا فوم شست وشوی صورت باید به سراغ محصولات غیر کمودون زا بروید که با پوست چرب یا جوش دار سازگارند. بعلاوه می توانید به سراغ محصولاتی که بروید که با ترکیبات و مواد ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک، گلیکولیک اسید، نیاسینامید، روغن درخت چای، بنزوئیل پرواکساید و… غنی شده اند. اگر پوست چرب دارید بهتر است به جای فیس واش های کرمی به سراغ فوم و ژل فیس واش بروید.

در این بخش از مطلب چند مورد از برترین فیس واش های موجود در بازار برای پوست های چرب و جوش دار را برایتان معرفی نموده ایم.

ژل شست وشوی صورت سراوی مدل سرامید

این ژل شست وشوی صورت در فهرست برترین فیس واش ها برای پوست چرب جایگاه ویژه ای دارد. این ژل شست وشوی صورت برای انواع پوست صورت مناسب است؛ اما به طور خاص برای کسانی که پوست چرب و مختلط دارند توصیه شده است. سه نوع سرامید(AP،NP و EOP) موجود در این محصول قدرت بی نظیری در ترمیم و بازسازی سطح آسیب دیده پوست دارند و برای کسانی که روی پوست صورتشان جای جوش دارند می توانند محصول بسیار مناسبی باشند. وجود این سرامید ها در کنار هم و ترکیب آن ها با هیالورونیک اسید موجود در محصول باعث تقویت و ترمیم قوی سد دفاعی پوست می گردد. نیاسینامید موجود در این محصول در واقع مؤثرترین ترکیب این شوینده برای پوست های مختلط و چرب است. نیاسینامید به خوبی مقدار چربی سطح پوست را به تعادل می رساند و از بروز هرگونه جوش جلوگیری می نماید.

ژل شست وشوی صورت نوتروژینا مدل Sivilce Salisilik

این ژل شست وشو که یکی از برترین و پرفروش ترین محصولات شست وشوی صورت در بازار جهانی است برای پوست های چرب و جوش دار یک انتخاب ایده آل است. این ژل شست وشو حاوی اسید سالیسیلیک است و به کنترل چربی و جلوگیری از بروز جوش و آکنه یاری می نماید و ضدباکتری است.

فوم شست وشوی صورت ویتالیر مدل Activit مناسب پوست های مختلط و چرب

فوم شست وشوی صورت ویتالیر مدل اکتیویت یکی از برترین و پرفروش ترین محصولات شست وشوی صورت ایرانی موجود در بازار است که به وسیله برند معتبر و پرفروش ویتالیر فراوری شده است. این فوم شست وشوی صورت که فاقد پارابن و مواد صابونی است، حاوی ویتامین سی است و با فرمول منحصربه فرد خود می تواند ضمن پاک سازی مؤثر پوست از هر نوع چربی اضافی و آلودگی پوست را رطوبت رسانی کند و ترشح چربی پوست را تنظیم نماید.

فوم شست وشوی صورت ژنوبایوتیک مدل ضد جوش

اگر پوست جوش دار و چرب دارید و در پی یک فیس واش مناسب با قیمت مالی می شد فوم شست وشوی صورت ژنوبایوتیک مدل ضد جوش می تواند یک برایتان یک محصول کارآمد باشد. این فوم شست وشوی صورت می تواند هر نوع باکتری مولد آکنه، باکتری و سلول های مرده پوست را پاک سازی کند و با تمیزکردن عمیق منافذ باز صورت مانع از بروز آکنه در صورت شما گردد. عصاره چای سبز موجود در این فوم با دارابودن خاصیت آنتی اکسیدانی ضمن مبارزه با رادیکال های آزاد از التهابات پوستی هم جلوگیری می نماید.

برترین نوع فیس واش برای پوست خشک و حساس چیست؟

اگر پوست خشک دارید باید به سراغ فیس واش هایی بروید که علاوه بر پاک سازی عمیق پوست صورتتان بتوانند آن را به خوبی آبرسانی نمایند؛ وجود ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین در این نوع شوینده ها می تواند برای آبرسانی و مبارزه با خشکی پوست بسیار مناسب باشد. بیشتر کسانی که پوست خشک دارند با حساسیت های پوستی هم درگیر هستند؛ بنابراین محصولی که انتخاب می کنید باید خاصیت تسکین دهندگی و ضدالتهاب هم داشته باشد. بعلاوه فیس واش هایی که برای پوست های خشک و حساس استفاده می شوند باید فاقد مواد معطر و حساسیت زا مانند مواد صابونی، پارابن، الکل، ترکیبات عطری و… باشند؛ بنابراین هنگام خرید فیس واش برای پوست خشک و حساس حتماً به این موارد دقت کنید.

فوم شست وشو صورت سراوی مدل Hydrating

این فوم شست وشوی فوق العاده که یکی از برترین محصولات فیس واش در بازار جهانی محسوب می گردد غنی شده از روغن اسکوالن، تری گلیسیرید، اسید هیالورونیک و نیاسینامید است و می تواند علاوه بر پاک سازی کامل پوست از هر نوع آلودگی پوست صورت را به برترین شکل آبرسانی و تغذیه نماید. این فیس واش بسیار محبوب فاقد هر نوع پارابن، الکل و رنگ است و برای کسانی که اگزما یا حساسیت های پوستی دارند یک محصول فوق العاده خواهد بود.

فوم شست وشوی صورت لافارر مدل 02 مناسب پوست های خشک و حساس

این فوم فیس واش از برند بسیار محبوب و پرفروش لافارر دیگر محصول پیشنهادی ما برای کسانی است که پوست خشک و حساس دارند. این محصول حاوی آلانتوئین، بیولین، عصاره بابونه، عصاره آلوئه ورا، گلیسیرین و عصاره شیرین بیان است که ضمن پاک سازی مؤثر با تغذیه پوست صورت سبب حفظ لطافت پوست، بازسازی و التیام پوست و رطوبت رسانی مؤثر به آن می گردد. این فوم شست وشوی صورت ضد حساسیت است و التهاب و خارش پوست را برطرف می نماید.

فوم شست وشوی صورت ژنوبایوتیک مدل Moisturizer

این فوم شست وشو که یکی از پرفروش ترین فیس واش های موجود در بازار ایران است فاقد هر نوع مواد حساسیت زا بوده و با ترکیبات ضدباکتری و آب رسان، ضمن پاک سازی کامل پوست صورت از هر نوع آلودگی می تواند پوست را عمیقاً رطوبت رسانی نموده و آن را شاداب و باطراوت کند.

برترین روش استفاده از فیس واش چیست؟

محصولات فیس واش را می توانید روزانه دو بار بهره ببرید. یک بار در هنگام صبح زمانی که برای فعالیت های روزانه تان آماده می شوید و یک بار در هنگام شب زمانی که باید پوستتان را از مواد آرایشی و آلودگی ها کاملاً تمیز کنید. برای استفاده از فیس واش از آب ولرم بهره ببرید و ژل، کرم یا فوم فیس واش را به خوبی روی صورتتان ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. استفاده از فیس براش برای ماساژدادن فیس واش روی صورت برترین و مؤثرترین روش استفاده از فیس واش است. در هنگام شب یا زمانی که می خواهید آرایش تان را پاک کنید بهتر است پاک سازی صورتتان را به صورت دومرحله ای انجام دهید؛ به این صورت که پیش از استفاده از فیس واش با مواد پاک نماینده پوستتان را به خوبی تمیز کنید و سپس با استفاده از فیس واش صورتتان را بشویید.

پس از استفاده از فیس واش پوستتان برای جذب دیگر محصولات مراقبت از پوست مانند لایه بردار، مرطوب نماینده، تونر، سرم پوستی و… کاملاً آماده است. برای این که اثربخشی فیس واش را بیشتر کنید پس از شست وشوی صورت با فیس واش از تونرهای پوستی بهره ببرید تا ضمن پاک سازی کامل آلودگی ها از روی پوست، پی اچ پوست صورتتان کاملا تنظیم گردد.

و در آخر

در این مطلب در مورد این که فیس واش چیست و چه کاربردی دارد برایتان توضیحاتی کامل و کاربردی ارائه دادیم. بار دیگر تأکید می کنیم که برترین فیس واش صورت برای شما حتماً باید با توجه به نوع پوست و احتیاجهای پوستی تان انتخاب گردد؛ ازآنجایی که فیس واش های موجود در بازار با ترکیبات مختلف مراقبتی و تغذیه نماینده غنی شده اند با انتخاب محصولی سازگار با نوع پوست و نوع مسائل پوستی تان می توانید با استفاده منظم از این محصولات علاوه بر پاک سازی مؤثر پوست صورتتان با مسائل پوستی همانند آکنه، جای جوش، منافذ باز، لک های پوستی، خشکی پوست و… هم مبارزه کنید.

منابع: neutrogena-me, southernliving, time

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 فروردین 1403 بروزرسانی: 18 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4760

به "فیس واش چیست و چه کاربردی برای سلامت پوست دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس واش چیست و چه کاربردی برای سلامت پوست دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید