مجله آمریکایی: در صورت وقوع جنگ روسیه می تواند ناتو را دو نصف کند

به گزارش تور آسیایی ارزان، مجله نشنال اینترست آمریکا مقاله ای از قدرت روسیه و این که می تواند در صورت وقوع جنگ، ناتو را دو نصف کند، منتشر نموده است.

مجله آمریکایی: در صورت وقوع جنگ روسیه می تواند ناتو را دو نصف کند

به گزارش خبرنگاران، جان روسوماندو، در مجله مذکور با استناد به مانورهایی که ناتو در لهستان تحت عنوان زمستان 20 اجرا کرد، درباره آنچه ناتو در صورت تقابل با روسیه در انتظارش هست، نوشت و این که در صورت هر گونه تقابلی دشمن فرضی از شرق می تواند ارتش این کشور را تنها در عرض پنج روز متحمل شکست نابودنماینده ای کند.

این پیش بینی با وجود این حقیقت است که درگیری تئوریک در حال تحقق یافتن است و نیروهای مسلح لهستان هنوز نسل پنجم جنگنده های اف-35 و سامانه های موشکی پاتریوت و سیستم های موشکی چند منظوره HIMARS را تحویل نگرفته اند.

این کارشناس نوشت: آموزش ها نشان دادند بال شرقی ائتلاف ناتو در معرض حمله روسیه است.

او اشاره نمود، روسیه با مدرنیزه کردن منطقه نظامی غربی خود در حال تقویت خود است به طوری که یگان های نظامی کارآمدتر در این کشور مجهز به تانک های جدید T-90 و T-72B3M و نفربرهای زرهی BTR-82 و BMP-3 به اضافه سیستم های دفاع هوایی پیشرفته از جمله سیستم های ضد هوایی Tunguska و Pantsir-S1 و S-400 می شوند.

به گفته این کارشناس، این مجموعه از تسلیحات و نیروهای روسیه به سرعت تشکیلات لهستانی ناتو و کشورهای بالتیک را در صورتی که آمریکا حضورش در این بال را افزایش ندهد، در هم خواهند کوبید.

در این مقاله آمده است، در صورت وقوع جنگ دو ارتش بلاروس و روسیه بر اراضی تحت کنترل ناتو در طول مرزها مسلط خواهند شد و نیروهای ناتو به دو قسمت تقسیم خواهند شد که منجر به قطع ارتباط مراکز لجستیکی می گردد که لهستان و لیتوانی را به هم مرتبط می نمایند.

نویسنده به آمریکا پیشنهاد داده با جایگزین کردن تسلیحات جدید به جای تسلیحات قدیمی طبق معیارهای ناتو به یاری لهستان بشتابد، مضافا این که ناتو باید خطوط امدادرسانی که قبل از انتها جنگ سرد در اروپای غربی وجود داشت، دوباره احیا کند.

این در حالی است که مسکو بارها و بارها تاکید نموده روسیه قصد جنگ با کشورهای دیگر را ندارد و در عین حال طرف روس فعالیت های نظامی رو به برتری آمریکا و بلوک ناتو در مرزهایش را زیر نظر دارد. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اشاره نموده است که اقدامات ناتو ماهیت ضد روسی دارند و وزارت دفاع روسیه تمام تدابیر لازم را برای حمایت مطمئن از کشور لحاظ می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1531

به "مجله آمریکایی: در صورت وقوع جنگ روسیه می تواند ناتو را دو نصف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجله آمریکایی: در صورت وقوع جنگ روسیه می تواند ناتو را دو نصف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید