مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو مرمت و سامان دهی می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر پایگاه ملی حسنلو از مرمت و سامان دهی مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو با اعتبار 500میلیون ریال اطلاع داد.

مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو مرمت و سامان دهی می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، حسن شیری گفت: عملیات مرمت و سامان دهی مجموعه تاریخی حسنلو از مهر امسال شروع شده است.

او اضافه کرد: از مهم ترین اقدامات اجرا شده می توان به اجرای اندود حفاظتی از کاهگل بر روی بقایای معماری و مرمت بخش هایی از آن، از بین بردن پوشش گیاهی مزاحم، ساماندهی راستا بازدید شنی و روغن کاری راستا بازدید چوبی، سامان دهی تابلوهای معرفی آثار و تقویت سیستم های روشنایی مجموعه اشاره نمود.

شیری توضیح داد: منطقه تاریخی حسنلو با قدمت 800 ساله یکی از مهمترین سایت های باستانی ایران بوده و در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده است و دارای شهرت جهانی است. جام زرین حسنلو یکی از مهم ترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی بوده و قدمت 3هزار ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می گردد.

این اثر در سال 1344 به شماره 485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و برای انجام فعالیت های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 462

به "مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو مرمت و سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو مرمت و سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید