مکرون از تغییر سیاست ترکیه اطلاع داد

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا نوشت:رئیس جمهور فرانسه از آنچه تعامل سازنده ترکیه در دریای مدیترانه به منظور متوقف کردن جریانهای سالانه مهاجران خواند صحبت کرد و گفت که آنکارا از تشدید تنش فاصله می گیرد که این امر منجر به کاهش تنش شده اما کشورهای اروپایی محتاط هستند.

مکرون از تغییر سیاست ترکیه اطلاع داد

بهترین تجربه سفر را با مبلغ تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت، بحث های مفید درباره تلاشها برای گذر خطرناک از دریای مدیترانه در حوالی تابستان وجود داشته و مصاحبه بین ترکیه و اتحادیه اروپا درباره باز بودن و محکم بودن نتیجه بخش بوده است.

این اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مطرح شدند و او در جریان این کنفرانس یک آنالیز کلی از مذاکرات برگزار شده در اجلاس اتحادیه اروپا در شهر بروکسل ارائه کرد.

او در این اظهاراتش با اشاره به اینکه تنشها با ترکیه کاهش یافته اند و بعضی درخواستهای اتحادیه اروپا عملی شده اند گفت: سال گذشته میلادی ما یک سری نقاط عطف را برای آنکارا به منظور خارج شدن از رفتار تشدید کننده تنش که وارد شده بود و همینطور برای در پیش دریافت راه تعامل سازنده با اتحادیه اروپا تعریف کردیم.

مکرون با اشاره به مذاکرات مربوط به دو بخش قبرس گفت: ما تنها می توانیم ترکیه را تشویق به تداوم تلاشهایش به ویژه با سازندگی در برخورد با نزاعهای منطقه ای مختلف کنیم.

وی تاکید نمود، مماشات نزد ترکیه شاخص است اما اتحادیه اروپا همچنان در طی تابستان ضمناً حمایت کامل از قبرس و یونان به منظور ورود مجدد به اقدام مشترک در قبال مساله پناهجویان هوشیار خواهد بود.

او گفت: ترکیه دارای مسئولیت است و نقشی مهم ایفا می نماید.

اتحادیه اروپا روز آدینه با ترکیه یک توافق جدید را در زمینه ارائه یاری بیشتری به میزان سه میلیارد یورو (3.6 میلیارد دلار) در طی چند سال آینده به جهت حمایت از پناهجویان سوری حاضر در خاک ترکیه و همینطور در قبال پیشگیری موثر از گذر مهاجران از دریای مدیترانه امضا کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1723

به "مکرون از تغییر سیاست ترکیه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون از تغییر سیاست ترکیه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید