پدیده ای که خیال رفتن از البرز ندارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: پیش بینی می گردد بارندگی در پاییز سال جاری بالاتر از وضعیت نرمال باشد و این می تواند برای افزایش رطوبت خاک نویدبخش باشد.

پدیده ای که خیال رفتن از البرز ندارد

منصور رحمانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص گرد و غبار دیروز یکشنبه 28 مرداد ماه گفت: با توجه به نبود بارش باران در دو ماه اخیر و نبود وزش باد در این مدت، با کوچکترین وزش باد شاهد افزایش غلظت گرد و غبار در استان بودیم.

وی با بیان اینکه منشأ گرد و غبار دیروز در داخل استان قرار داشت، اضافه نمود: عمده این کانون ها در جنوب نظرآباد، جنوب ساوجبلاغ و اشتهارد واقع گردیده است.

این مسئول در ادامه پیش بینی کرد که طی امروز و فردا هم شاهد گرد و غبار با غلظت کمتر در استان باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال های 86 و 85 بحث کانون داخلی گرد و غبار در استان البرز مطرح نبود گفت: در آن سال ها وضعیت آب های زیرزمینی و بارش در استان خوب بود اما از سال 86 به بعد علاوه بر خشکسالی، تبخیر و تعرق هم به یکی از معضلات استان تبدیل گردیده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز، یکی از دلایل به وجود آمدن چنین وضعیتی را توجه نکردن به توسعه پایدار در استان، عنوان و بیان کرد: در طول این سال ها، بدون توجه به توان اقلیمی، راه سازی، ساختمان سازی و کشاورزی در البرز توسعه پیدا نموده است.

رحمانیان توضیح داد: در بخش آب هم بدون توجه به اهمیت بازچرخانی، فاضلاب را فراوری و بدون استفاده رها نموده ایم.

وی ادامه داد: در هر حال خشکسالی یک پدیده خزنده است و بهبود آسیب های ناشی از آن زمان خواهد برد، بنابراین شاید 10 سال زمان احتیاج باشد تا ما به وضعیت سال های 85 و 86 برسیم.

رحمانیان اضافه نمود: اگر چه یکی از راهکارهای مقابله با گرد و غبار، ایجاد پوشش گیاهی عنوان می گردد اما پوشش گیاهی خود به آب احتیاج دارد؛ حتی گیاهان مقاوم به خشکی نیز برای رشد اولیه باید آبیاری شوند.

مدیر کل هواشناسی استان البرز در خصوص پیش بینی بارندگی ها در فصل پاییز بیان کرد: انتظار داریم در پاییز بارندگی ها بالاتر از نرمال باشد و این می تواند برای افزایش رطوبت خاک نوید بخش باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 66

به "پدیده ای که خیال رفتن از البرز ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده ای که خیال رفتن از البرز ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید