چین و روسیه در دریای مدیترانه تمرین نظامی مشترک انجام می دهند

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید نمود که مسکو و پکن با اجرای تمرینات مشترک نظامی در دریای مدیترانه بر برقراری امنیت دریانوردی تمرکز نموده اند.

چین و روسیه در دریای مدیترانه تمرین نظامی مشترک انجام می دهند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، گنگ یانگ شنگ سخنگوی وزارت دفاع چین روز یکشنبه در سخنانی توضیح داد که 9 فروند کشتی جنگی از روسیه و چین در مانور مشترک دریای مدیترانه شرکت می نمایند. مانور مشترک دریایی روسیه و چین قرار است اواسط می در دریای مدیترانه برگزار گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: این تمرینات نظامی بیشتر شامل مانورهای دفاعی و اسکورت کشتی ها در دریا خواهد بود و تاکید زیادی بر برقراری امنیت دریانوردی در منطقه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: هدف اصلی از این مانور تعمیق روابط محبت آمیز دوجانبه روسیه و چین و افزایش قابلیت دو کشور برای مقابله با تهدیداتی است که امنیت دریانوردی را به خطر می اندازد.

وی تاکید نمود که این مانورها علیه هیچ کشور سومی نخواهد بود و هیچ ارتباطی با اوضاع منطقه ندارد.

روابط روسیه و چین سال جاری با امضای توافقنامه های متعدد در زمینه تجارت گاز طبیعی، خرید و فروش تسلیحات نظامی و صنایع هوایی گسترش بیشتری خواهد یافت. رئیس جمهور چین یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی خواهد بود که در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، در مسکو شرکت خواهد نمود. این مراسم قرار است 9 می یعنی پنج روز دیگر در میدان سرخ مسکو برگزار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 603

به "چین و روسیه در دریای مدیترانه تمرین نظامی مشترک انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و روسیه در دریای مدیترانه تمرین نظامی مشترک انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید