گزارش دویچه وله از دورنمای تیره و تار اقتصاد آلمان با ادامه کرونا

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایرنا نوشت: در حالی که شیوع کرونا رکود شدید و کاهش تاریخی میزان صادرات آلمان به عنوان عظیم ترین قدرت مالی اروپا را به دنبال داشته، کارشناسان همچنان دورنمایی تیره برای اقتصاد این کشور با ادامه این شرایط ترسیم می نمایند.

گزارش دویچه وله از دورنمای تیره و تار اقتصاد آلمان با ادامه کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

شبکه دویچه وله آلمان در گزارشی نوشت: همه گیری کرونا از اسفند گذشته به صادرات آلمان ضربه ای چنان سنگین وارد آورده که از زمان شروع آمار صادراتی کشور در سال 1950 تا به امروز بی سابقه بوده است.

بنا به اطلاعیه اداره آمار دولت فدرال، حجم صادرات خارجی در ماه آوریل به میزان بیش از 31 درصد فروکش نموده و تا 75 میلیارد و 700 میلیون یورو پایین آمده است. حجم صادرات در مقایسه با مارس 2020 حدود 24درصد کمتر شده است.

واردات آلمان نیز کاهش یافته و تا سطح سال بحرانی 2009 پایین آمده است. حجم واردات در ماه آوریل با افت بیش از 21 درصد و نیم نسبت به همان ماه در سال قبل به حدود 72 میلیارد و 200 میلیون یورو سقوط نموده است.

کسادی و رکود سراسری

کسادی و رکود ناشی از پاندمی کرونا کمابیش در همه طرف های معاملات تجارتی آلمان دیده می گردد. علل آن نیز آشکار است: بسته بودن مرزها حتی در داخل قلمرو اروپا، محدودیت های مسافرت و ترابری و اختلال گسترده در ارتباطات هوایی و دریایی.

میزان افت صادراتی با کشورهای گوناگون، متفاوت بود، برای نمونه صادرات به چین در آوریل 2020 با 6 / 12درصد کاستی تا 7 میلیارد و 200 میلیون یورو پایین آمد.

کاهش صادرات طبعا به کشورهایی که از بحران کرونا آسیب بیشتری دیدند، شدیدتر بود: صادرات به فرانسه تا بیش از 48 درصد، به ایتالیا بیش از 40 درصد و به آمریکا تا نزدیک 36 درصد پایین آمد.

دورنمای تیره و تار

هنوز معلوم نیست که تجارت خارجی آلمان چه زمانی از رکود بیرون خواهد آمد. اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیش بینی می نماید که در امسال حجم مبادلات دستکم 15 درصد افت کند.

به اعتقاد نهاد سراسری صنایع آلمان BDI نیز صادرات کالا و خدمات کشور تا 15 درصد پایین می آید. از آنجا که رشد اقتصادی در همه کشورهای طرف معامله افت نموده است، لاجرم تقاضا برای کالاهای آلمانی نیز فروکش خواهد نمود.

بنا به برآورد سازمان تجارت جهانی WTO مبادلات تجارتی در امسال، در کشورهای گوناگون و برحسب شدت گسترش پاندمی، از 13 تا 32 درصد کاهش می یابد.

طبق اعلام اداره آمار فدرال آلمان بحران کرونا موجب کاهش درآمدهای صادراتی شرکت های عظیم آلمانی شده به گونه ای که میزان صادرات این کشور در ماه آوریل(اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه سال پیش 31 درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در 50 سال اخیر بوده است.

در عین حال میزان واردات آلمان نیز در این مدت 22 درصد افت نموده است. بیشترین میزان کاهش واردات آلمان در سال های اخیر مربوط به تابستان 2009 در زمان بحران اقتصادی به میزان 24 درصد به ثبت رسیده است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1049

به "گزارش دویچه وله از دورنمای تیره و تار اقتصاد آلمان با ادامه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش دویچه وله از دورنمای تیره و تار اقتصاد آلمان با ادامه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید