10 بازی ویدیویی برتر سبک رالی؛ سفر به دل شن و ماسه

به گزارش تور آسیایی ارزان، بازی های مسابقه ای یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی هستند و علت خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. تعقیب بازیکنان دیگر یا گروهی از NPC ها در اطراف پیست های مسابقه، تجربه ای هیجان انگیز است و مهم تر از آن، بازیکنان با هر سطح مهارتی می توانند آن ها را تجربه نمایند. این میان مسابقات رالی در این ژانر جایگاه ویژه ای دارد زیرا خود این ورزش با اینکه به میزان سایر ورزش های مربوطه محبوب نیست، اما بازی هایی که شامل آن می شوند، اغلب سرگرم نماینده هستند. در واقع رانندگی تا مرز محدودیت ها در مسیر های خارج از جاده حتی به صورت مجازی نیز هیجان انگیز است و هر حرکت اشتباه می تواند پیشرفت یک مسابقه را از بین ببرد. حال در این مقاله به 10 بازی ویدیویی برتر سبک رالی خواهیم پرداخت.

10 بازی ویدیویی برتر سبک رالی؛ سفر به دل شن و ماسه

10. DDI Rally Championship

تهیه نماینده: Dangerous Derk Interactive / سازنده: Dangerous Derk Interactive

سال انتشار: 2024

پلتفرم: PC

بازی DDI Rally Championship یک اثر رالی کاملا نو با عناصر نوستالژی است. این بازی با الهام از بازی های مسابقه ای آرکید دهه 90 میلادی، یک تجربه رالی هیجان انگیز و مجذوب نماینده هم برای هواداران قدیمی این سبک و هم برای بازیکنانی است که قبلا یک بازی مسابقه ای مبتنی بر رالی انجام نداده اند. بازی هنوز در دسترسی اولیه است، اما با اضافه شدن پیست های بیشتر و ویژگی های بیشتر در آینده، بازیکنان احساس نخواهند کرد که در حال اجرا یک اثر هستند که ساخت آن به اتمام نخواهد رسید. هرچند بازیکنانی که در پی تجربه ای کامل تر هستند ممکن است این انتخاب را دوست نداشته باشند.

بازی شما را بلافاصله در مسیر قرار می دهد. پس از اینکه ماشین خود را انتخاب نموده و برای مسابقه برای رجحان در منطقه ها مختلف آماده شوید، از بیابان های پر گرد و غبار گرفته تا جنگل های انبوه و دامنه های کوه های خشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا مهارت های رانندگی شما را محک بزنند. در این میان در حالی که گیم پلی بازی به دوران آرکید باز می گردد، بازی در گذشته گیر ننموده است. این اثر دارای جلوه های بصری چشم نوازری است که به محیط های رالی جان می بخشند. شرایط آب و هوایی پویا و تغییرات زمانی در روز نیز لایه دیگری از عمق و غوطه وری را بازی اضافه می نماید و باعث می گردد که هر مسابقه احساس منحصر به فردی داشته باشد.

9. Overpass

تهیه نماینده: Nacon / سازنده: Zordix Racing

سال انتشار: 2020

پلتفرم: Nintendo Switch, PS4, Xbox One, PC

بازی Overpass بازیکنان را به سفری هیجان انگیز در ناهموارترین محیط های خارج از جاده ها می برد. وسایل نقلیه مختلفی در بازی برای نشستن پشت فرمان آن ها وجود دارد که از باگی ها تا چهارچرخ را شامل می گردد. یک حالت Career Mode نیز برای تجربه کامل جذب حامیان مالی و برنده شدن در مسابقات قهرمانی وجود دارد. این بازی بعلاوه شامل بخش چند نفره برای بازیکنانی است که می خواهند مهارت های خود را بیشتر در برابر حریفا واقعین تقویت نمایند تا بتوانند بر مسیرها بیشتر مسلط شوند.

در هر صورت Overpass یک بازی رالی هیجان انگیز است که به بازیکنانی که در پی تجربه هیجاناتی خارج از جاده هستند، چیز های زیادی ارائه می دهد. با این حال، برای یک تجربه متعادل تر و واقعی تر، گزینه های بهتری در دسترس هستند. بعلاوه اگر در پی یک تجربه نوتر در این سری هستید، Overpass 2 نیز وجود دارد که تنوع بیشتری در گیم پلی خود ارائه می دهد.

8. TrackMania Turbo

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Nadeo

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

بازی TrackMania Turbo یک بازی مسابقه ای سرگرم نماینده با بیش از 200 مسیر در چهار مکان نمادین است. گیم پلی این بازی در سبک آرکید و با ریتم بسیار بالایی است که آن را به گزینه ای عالی برای بازیکنانی تبدیل می نماید که در پی تفریح با هیجان زیاد هستند. بخش های رالی بازی به خوبی توسعه داده شده اند و تمرکز زیادی روی حرکات نمایشی دارند و از این نظر مشابه دیگر بازی های سری TrackMania هستند. این بازی اولین نسخه اصلی این سری است که پس از TrackMania: Build to Race در سال 2009 به کنسول ها راه یافته است.

همانطور که گفته شد بازی در چهار محیط مجزا جریان دارد که هر کدام دارای کلاس خودروی خاص خود هستند. در ورزشگاه، اتومبیل های فرمول مانند مسابقه ای احتیاج به هندلینگ دقیق دارند. در کنیون مسیر خود را به سوی پیروزی در مسیر های طولانی پیش خواهید برد. در دره خود را برای یک سفر سخت با باگی ها آماده نموده و در مرداب غیرممکن ها را با مسیر های عجیب در آغوش خواهید گرفت. جالب است بدانید که بازی تا چهار نفر به صورت اسپلیت اسکرین نیز قابل تجربه است. یک ویرایشگر پیست نیز وجود دارد که می توانید با آن پیست های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به طور کلی TrackMania Turbo گزینه خوبی برای بازیکنانی است که در پی یک تجربه رالی ساده و سرگرم نماینده هستند. با این حال، برای بازیکنانی که در پی یک تجربه رالی صرف با تمرکز بر عناصر واقع گرایانه هستند، اثر مناسبی نیست.

7. Dirt 5

تهیه نماینده: Codemasters / سازنده: Codemasters Cheshire

سال انتشار: 2020

پلتفرم: PS4, PS5, PC, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی Dirt 5 میراث سری Dirt را به عنوان یکی دیگر از بازی های مسابقه ای خارق العاده با تمرکز بر رالی به ارمغان می آورد. این بازی تغییری بزرگ را رقم زد و سبک شبیه سازی نسخه های قبلی را برای یک تجربه آرکید کنار گذاشت. بازی روی واقع گرایی تمرکز نمی نماید و در عوض، شما را پشت فرمان انواع ماشین های آفرود میندازد و به شما اجازه می دهد در یک تور مسابقه ای دنیای ر ها شوید. طیف گسترده ای از انواع پیست در این بازی در دسترس است که شامل مسیر های یخی تا محیط های معمولی تر رالی کراس می گردد. این بازی بعلاوه یک حالت Career Mode بسیار عالی برای بازیکنانی که در پی یک تجربه روایی مجذوب نماینده هستند و یک حالت چند نفره برای بازی با دوستان ارائه می دهد. در واقع این حالت شما را به عنوان یک راننده تازه کار زیر بال یک اسطوره مسابقات آفرود قرار می دهد.

در این میان یکی از نقاط قوت Dirt 5 پشتیبانی پس از عرضه آن است. استودیوی کدمسترز به بعضی از مسائل اولیه به خوبی پرداخته و جریانی از محتوای نو را به مرور ارائه داده است. این شامل وسایل نقلیه نو و حتی یک به روزرسانی جشن کریسمس می گردد. از طرفی اضافه شدن یک حالت ساخت پیست به بازیکنان امکان داد تا پیست های مد نظر خود را بسازند و به بازی ارزش تکرار بالایی بدهند. به طور کلی Dirt 5 یک بازی رالی تمام عیار است که برای بازیکنانی که تازه وارد مسابقات رالی شده اند و بعلاوه بازیکنانی که دانش زیادی در خصوص این دنیای اتومبیل رانی دارند، چیز های زیادی برای ارائه دارد.

6. The Crew 2

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Ivory Tower

سال انتشار: 2018

پلتفرم: PS4, PC, Xbox One

بازی The Crew 2 یک بازی مسابقه ای دنیا باز است که در سراسر ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد. این بازی دارای انواع مختلفی از وسایل نقلیه از هواپیما و قایق گرفته تا ماشین و موتور سیکلت است. چهار منطقه مجزا در بازی وجود دارد که هر کدام دارای سبک های مختلف مسابقه هستند اما شاید بتوان گفت که مسابقات رالی در این بازی که در منطقه The Offroad HQ وجود دارد، بیش از هر چیزی سرگرم نماینده است.

متاسفانه در حالی که به علت توقف پشتیبانی از خدمات آنلاین بازی به وسیله یوبی سافت، دیگر نمی توانید با بازیکنان دیگر رقابت کنید یا در رویداد های آنلاین شرکت کنید، The Crew 2 محتوای زیادی شامل انواع مسابقات، چالش ها و وسایل نقلیه مختلف را برای بازیکنان به صورت تک نفره ارائه می دهد که برای هواداران رالی و به طور کلی آثار مسابقه ای پیشنهاد می گردد.

5. Sébastien Loeb Rally Evo

تهیه نماینده: Milestone srl / سازنده: Milestone srl

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

بازیکنانی که با مسابقات رالی آشنا هستند، احتمالا نام اسطوره این ورزش یعنی سباستین لوب را می شناسند. در این اثر که فرد ذکر شده نیز در آن حضور دارد، مجموعه وسیعی از اتومبیل ها دیده می گردد که چندین دهه از تاریخ مسابقات رالی را در بر می گیرد. شما می توانید از خودرو های کلاسیک دهه 60میلادی تا مدل های قدرتمندنو را انتخاب نموده و با آن ها مراحل را طی کنید. حالت Career Mode نیز یک سفر طولانی را فراهم می نماید و به شما این امکان را می دهد که تیم خود را بسازید و از رتبه بندی دنیا رالی صعود کنید.

بازی Sébastien Loeb Rally Evo که تقریبا همزمان با Dirt Rally منتشر شد، لزوما در همان سطح شبیه سازی رقابت نمی کرد و بسیار در دسترس پذیرتر است که آن را گزینه ای عالی برای مبتدیان می نماید. به طور کلی، اگر در پی شبیه سازی واقع گرایانه نباشید، Sébastien Loeb Rally Evo می تواند یک تجربه ارزشمند باشد و تنوع محتوای آن می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم کند.

4. WRC 10

تهیه نماینده: Nacon / سازنده: Kylotonn

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PC, Nintendo Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی WRC 10 بازی رسمی رالی فصل 2021 است که به بازیکنان این شانس را می دهد که در طول فصل مسابقه دهند و آنچه را که اتفاق می افتد به نفع خود تغییر دهند. به عنوان بازی رسمی فصل، بازیکنان ماشین های رسمی این مسابقات را کنترل می نمایند و می توانند در تمام پیست ها را رانندگی نمایند. حالت Career Mode این بازی به عقیده بسیاری یکی از برترین ها در بازی های ورزشی نامیده می گردد و علت خوبی هم برای این موضوع وجود دارد زیرا بسیار جامع است. در این حالت شما نقش یک مدیر تیم رالی را بر عهده می گیرید و در خصوص همه چیز از ارتقای ماشین گرفته تا استخدام افراد تصمیم می گیرید.

همانطور که گفته شد، بازی شامل فصل 2021 است یعنی شما می توانید با تمام 52 تیم رسمی و ماشین هایشان در مکان های مختلف مسابقه دهید. در این میان WRC 10 به علت مدل هندلینگ واقع گرایانه اش که چالش و هیجان مسابقه رالی را به خوبی به تصویر می کشد، ستایش شده است. در نهایت جلوه های بصری بازی نیز فارغ از سوییچ روی دیگر پلتفرم ها در سطح خوبی قرار داشته و از نظر فنی نیز تا حد مناسبی بهینه است.

3. Art Of Rally

تهیه نماینده: Funselektor Labs / سازنده: Funselektor Labs

سال انتشار: 2020

پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, iOS, Android

بازی Art of Rally یک بازی مسابقه ای منحصر به فرد است که شما را پشت فرمان ماشین های رالی نمادین از دهه 60 تا 80 میلادی میندازد که دوران طلایی مسابقات رالی محسوب می گردد. ا این حال برخلاف دیگر بازی های مسابقه ای، Art of Rally گرافیک فوق العاده و واقع گرایانه ای نداشته و حول محور رقابت های سخت نمی چرخد بلکه روی ماهیت مسابقات رالی به وسیله سبک هنری زیبا و مینیمالیستی و هندلینگ رضایت بخش خودرو تمرکز می نماید.

در این میان حالت Career Mode شما را به سفری در میان محیط های چشم نواز و خیره نماینده با الهام از مکان های دنیای واقعی مانند فنلاند، ژاپن و آلمان می برد. شما در 78 مرحله مسابقه خواهید داد که هر مرحله چالشی منحصر به فرد را ارائه می دهد و مهارت های رانندگی شما را آزمایش خواهد نمود. از طرفی بهتر است بدانید که خودرو ها ممکن است آسیب ببینند و این عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی Art Of Rally یک برداشت خارق العاده و متفاوت از بازی رالی است و حسی از نوستالژی را به همراه خواهد داشت که تجربه آن به هواداران این سبک به شدت پیشنهاد می گردد.

2. Dirt Rally 2.0

تهیه نماینده: Codemasters / سازنده: Codemasters

سال انتشار: 2019

پلتفرم: Xbox One, PS4, PC

بازی Dirt Rally 2.0 به طور کامل بر مسابقات رالی در سراسر دنیا تمرکز دارد و مجموعه ای از قوی ترین وسایل نقلیه رالی و نمادین ترین پیست ها در سراسر دنیا را به نمایش می گذارد. این بازی تعادل بسیار خوبی بین واقع گرایی و مسابقه های سرگرم نماینده به سبک آرکید ایجاد می نماید و این مورد به نوبه خود آن را به گزینه ای عالی برای بازیکنان با تجربه و بازیکنان تازه وارد در این سبک تبدیل می نماید. به عنوان مثال آب و هوا می تواند بر چسبندگی پیست تأثیر بگذارد و بازیکنان را مجبور کند که سبک رانندگی خود را تغییر دهند.

لازم به ذکر است که حالت RallyCross نیز در دسترس است تا بازیکنان سبک متفاوتی از رانندگی در دنیای رالی را در مسیرهای کوتاه تجربه نمایند. در این میانگنجاندن چالش های Colin McRae نیز حسی از نوستالژی را برای هواداران قدیمی ایجاد می نماید. به طور کلی، Dirt Rally 2.0 یک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که در پی یک تجربه رالی چالش برانگیز هستند.

1. Forza Horizon 5

تهیه نماینده: Xbox Game Studios / سازنده: Playground Games

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox Series X/S

می توان گفت که فورتزا هورایزن 5 در حال حاضر برترین بازی مسابقه ای رالی است که بازیکنان می توانند تجربه نمایند. در حالی که این بازی کاملا روی رالی تمرکز نمی نماید، با این حال مراحل رالی و آفرود بازی بسیار لذت بخش هستند و اتومبیل های رالی گنجانده شده در آن از برترین ها در این ورزش هستند. لازم به ذکر است که در مارس 2023 با انتشار بسته Rally Adventure، علاقه مندان به رالی دلایل بیشتری برای تجربه بازی پیدا کردند. این بسته الحاقی بخش نوی از مکزیک به نام Sierra Nueva را در دسترس قرار داد که دارای مناظری ناهموار با دره ها، معادن سنگ متروکه و حتی یک جنگل نخل است.

البته این بسته فقط یک مکان نو برای مسابقه ارائه نمی دهد بلکه یک تجربه رالی اختصاصی را معرفی می نماید که در آن ده ها ماشین رالی نو برای مسابقه در سختترین مسیرها در دسترس هستند. هرچند برای لذت بردن از بازی احتیاجی نیست که حتما این بسته را بخرید و محتوای اصلی خود بازی به میزان کافی می تواند شما را برای هفته ها سرگرم کند.

منبع: Gamerant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4776

به "10 بازی ویدیویی برتر سبک رالی؛ سفر به دل شن و ماسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ویدیویی برتر سبک رالی؛ سفر به دل شن و ماسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید