آکار: آماده برطرف نگرانی های آمریکا درباره ناسازگاری اس-400 و اف-35 هستیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر دفاع ترکیه می گوید که آنکارا آماده است تا نگرانی های آمریکا را در خصوص ناسازگاری جنگنده های نسل پنجم اف-35 آمریکایی و سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی رفع کند.

آکار: آماده برطرف نگرانی های آمریکا درباره ناسازگاری اس-400 و اف-35 هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اظهار کرد: ما آماده ایم تا درباره نگرانی های آمریکا در خصوص ناسازگاری اس-400 و اف-35 گفت وگو کنیم.

او اضافه کرد: گزارش دولت آمریکا درباره این جنگنده ها نیز نشان داد که دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث بعضی ریسک ها در قطعات مهم برنامه فراوری آن٬ تقویم فراوریی و هزینه های آن می گردد. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-35 بلکه شریک فراوری آن نیز است. امنیت این جنگنده ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده آمریکا مهم است. ما آماده ایم تا درباره نگرانی های آمریکا در خصوص سازگاری اس-400 و اف-35 گفت وگو کنیم.

در عین حال، وزارت دفاع آمریکا در 20 ژوئیه اظهار داشت که نیروی هوایی کشور تصمیم گرفته است که از شرکت لاکهید مارتین هشت فروند جنگندۀ نسل پنجم اف-35 را با مبلغ 862 میلیون دلار خریداری کند. اف-35 های فراوری شده برای آنکارا به عنوان بخشی از تغییر قرارداد قبلی منعقد شده با یک شرکت آمریکایی است.

طبق این توافق نیروی هوایی 6 فروند جنگنده اف-35 اضافی را از این شرکت خریداری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1165

به "آکار: آماده برطرف نگرانی های آمریکا درباره ناسازگاری اس-400 و اف-35 هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکار: آماده برطرف نگرانی های آمریکا درباره ناسازگاری اس-400 و اف-35 هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید