استقبال انگلیس از انتخاب نخست وزیر جدید عراق

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس از انتخاب العبادی برای نخست وزیری عراق استقبال کرد.

استقبال انگلیس از انتخاب نخست وزیر جدید عراق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از سایت وزارت خارجه انگلیس، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس از تصمیم فواد معصوم رئیس جمهور عراق برای نامزد کردن حیدر العبادی نامزد ائتلاف همپیمانی ملی عراق برای سمت نخست وزیری تقدیر کرد.

وی در ادامه گفت: ما کوشش های فواد معصوم را که میخواهد به وظایف قانون اساسی خود عمل کند ارج می نهیم، از این رو هم اکنون لازم است به سرعت برای تشکیل دولت جدید که نماینده تمام اقشار جامعه عراق است اقدام گردد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اضافه نمود: به حمایت از ملت عراق ادامه می دهیم و دولت انگلیس به اتفاق شرکای بین المللی خود برای ارسال یاری ها برای نیازمندان عراقی ادامه می دهیم.

هاموند گفت: دولت انگلیس به وضوح می داند و تاکید دارد کوشش های به عمل آمده برای تضمین حمایت از شهروندان و کاستن از شدت اوضاع انسانی باید شتاب لازم صورت گیرد اما وظیفه اصلی برای حل این مشکل بر دوش مسئولان عراقی است از این رو از سیاستمداران عراقی دعوت می کنم تا با نخست وزیر جدید عراق همکاری نمایند تا شورای وزیران جدیدی به سرعت تشکیل گردد، شورایی که نماینده تمام آحاد عراق باشد. دولتی که بتواند باعث وحدت ملی و تامین امنیت عراق گردد.

پیش از این نیز آمریکا و اتحادیه اروپا از معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال نموده بودند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 470

به "استقبال انگلیس از انتخاب نخست وزیر جدید عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال انگلیس از انتخاب نخست وزیر جدید عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید