برترین روتین خانگی مراقبت از مو و بدن

به گزارش تور آسیایی ارزان، پوست شاداب و موهای پرپشت از ارکان زیبایی در همه جوامع هستند. متاسفانه هرچه رو به جلو می رویم به علت تغذیه نامناسب، تعداد افرادی که با مسائل پوست و مو روبرو هستند افزایش می یابد. ما در این مقاله سعی داریم به شما یک روتین مناسب برای مراقبت از مو و پوست بدن معرفی کنیم تا کمتر دچار مسائلی مانند ریزش مو یا پیری زودرس شوید؛ با ما همراه باشید.

برترین روتین خانگی مراقبت از مو و بدن

روتین خانگی برای مراقبت از مو

مراقبت صحیح از موها به شما یاری می نماید تا موهایی خوش حالت، زیبا، پرپشت و بدون ریزش غیر طبیعی داشته باشید. در روتین مراقبت از مو بعضی از چیزها حتما باید استفاده شوند؛ مثل شامپو، ماسک مو و … اما نکاتی وجود دارد که شاید از آنها بی اطلاع بوده و در روتین خود از آنها استفاده نکرده باشید. پس به موارد زیر دقت کنید:

ابتدا معین کنید که نوع موهای شما چیست؟

به این منظور که یک روتین مراقبت از موی مناسب داشته باشید، باید بدانید موهای شما خشک است یا چرب؟ برای تشخیص موی چرب از موی خشک، دو روز بعد از حمام رفتن یک دستمال کاغذی را روی پوست سر خود بمالید. اگر اثری از شفافیت و چربی روی دستمال بر جای ماند، نوع موها چرب است و در غیر این صورت خشک. با آگاهی از نوع موهای خود، محصولات مراقبت از مو را بهتر می توانید انتخاب کنید.

مالیدن روغن مو به موها و کف سر

بسیاری از خانم ها به علت رنگ و دکلره کردن زیاد از خشکی و وزی مو رنج می برند. اگر شما هم این مشکل را دارید به شما توصیه می کنیم که قبل از شستشوی مو با شامپو به ساقه مو و کف سر خود روغن بمالید. روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام از برترین روغن ها برای چرب کردن موها هستند. چنانچه موهای شما به خودی خود چرب است، احتیاجی نیست که قبل از حمام از روغن بهره ببرید.

انتخاب و خرید شامپو

با توجه به نوع موی خود می توانید برای خرید شامپو اقدام کنید. انواع شامپو در داروخانه عبارتند از: شامپو مخصوص موی خشک، چرب یا معمولی، شامپو بدون سولفات، شامپو ضد ریزش، شامپو ضد شوره، شامپو موی رنگ شده، شامپو موی کاشته شده، شامپو حجم دهنده و شامپو موی فر. دقت داشته باشید که اگر می خواهید برای خرید شامپو ضد شوره اقدام کنید، باید بدانید که شوره های شما خشک است یا چرب. بیشتر شوره های خشک هستند که روی لباس می ریزند. اگر تشخیص برایتان سخت است از خبرنگاران یاری بگیرید.

بیش از حد از شامپو استفاده نکنید

هرچه موهای شما چرب تر باشد، تعداد دفعات شستشوی موهای شما با شامپو باید بیشتر گردد. با این حال اگر با داشتن موی چرب از شامپوی مخصوص موی چرب بهره ببرید، ممکن است کمتر احتیاج به شستشوی مو داشته باشید. نباید فراموش کنید شستشوی بیش از حد موها یک عامل مهم در ریزش مو است. تعداد دفعات لازم برای شستشوی موها با توجه به نوع و جنس مو برای هر فرد فرق دارد.

بعد از شامپو نرم نماینده یا ماسک مو بزنید

بعد از شستشوی موها با شامپو بهتر است از نرم نماینده یا ماسک مو بهره ببرید تا از خشکی و وزی مو جلوگیری گردد. تفاوت عمده بین نرم نماینده و ماسک مو این است که ماسک مو غلظت بیشتری داشته و معمولا در آن از ترکیبات مغذی بیشتری استفاده می گردد. چه ماسک مو و چه نرم نماینده را باید فقط به ساقه موها بزنید. بعلاوه می توانید از ماسک موی خانگی بهره ببرید. چند نمونه ماسک موی خانگی در اینجا برایتان مثال می زنیم:

  • ماسک مو برای موهای خشک: ترکیب روغن نارگیل، عسل و روغن آووکادو.
  • ماسک مو برای درمان شنمایندگی مو: ترکیب دارچین آسیاب شده و روغن نارگیل.
  • ماسک مو ضد شوره: ترکیب شکر و روغن زیتون.

البته این ماسک موها برای بعد از حمام مناسب هستند.

بعد از حمام سرم مو یا روغن مو بزنید

بعد از اینکه شستشوی مو سرانجام یافت، با یک حوله موهای خود را خشک کنید؛ یعنی تا جایی که امکان دارد آب موها را بگیرید. بعد از گزینه های مختلفی می توانید بهره ببرید؛ مثل: روغن مو، ماسک موی بدون آبکشی یا سرم مو. اگر در پی یک راه حل خانگی هستید، استفاده از روغن مو را به شما پیشنهاد می دهیم. روغن آرگان گزینه مناسبی برای بعد از حمام است.

روتین خانگی مراقبت از پوست بدن

حفظ طراوت و شادابی پوست بدن شما به میزان پوست صورت اهمیت دارد. روتین مراقبت از پوست بدن به شما یاری می نماید تا اولین خط دفاعی بدن شما در برابر آلودگی ها و عفونت ها پیروز عمل کند و بعلاوه ظاهری زیبا داشته باشید. در روتین خانگی مراقبت از پوست بدن به محصولات زیر نیز دارید:

کرم دست

بعد از پوست صورت و گردن احتمالا مهم ترین قسمتی از پوست که احتیاج به مراقبت ویژه دارد، پوست دست است. از داروخانه برای خود یک کرم دست باکیفیت خریداری کنید و بعد از هر شستشوی دست از آن استفاده نمایید. قیمت کرم دست در داروخانه مناسب است و حتی با هزینه اندک می توانید آن را تهیه کنید. اگر خشکی پوست دست شما زیاد است بهتر است به سراغ گزینه هایی بروید که حاوی اوسرین باشند یا ضد اگزما عمل نمایند. چنانچه برای مراقبت از پوست دست خود در پی راه حل خانگی هستید، استفاده از گلیسیرین را به شما پیشنهاد می دهیم.

شامپو بدن

به منظور شستشوی پوست بدن به شامپو بدنی احتیاج دارید که PH متناسب با پوست داشته و سبب خشک تر و حساس تر شدن پوست بدن نگردد. اولین مزیت استفاده از شامپو بدن آن است که پوست شما را از هر نوع آلودگی پاک می نماید. شامپو بدن مناسب در آبرسانی به پوست موثر بوده و علاوه بر اینکه پوست را خوشبو می نماید، با رطوبت رسانی در جوان نگه داشتن پوست موثر است.

اسکراب بدن

استفاده از اسکراب بدن باعث می گردد تا یک لایه برداری ملایم روی پوست صورت گیرد و سلول های مرده پوست از بین بروند. بعلاوه به تحریک گردش خون و یاری به جذب هرچه بهتر محصولات مراقبت از پوست نیز یاری خواهد شد. دقت داشته باشید که اسکراب بدن را هرگز به صورت خود نزنید. نحوه استفاده از اسکراب بدن باید دقیقا به گونه ای باشد که روی بسته بندی محصول درج شده است.

دیگر محصولات مراقبت از پوست بدن

به جز مواردی که عنوان شد، از بعضی محصولات دیگر هم می توان برای مراقبت از پوست بدن استفاده کرد. مثل:

  • کرم برای برطرف ترک بدن
  • روغن بدن
  • ضد جوش بدن
  • ضد سلولیت
  • کرم پا
  • کرم روشن نماینده بدن
  • لوسیون بدن
  • وازلین

در صورت لزوم محصولات بالا را از داروخانه حتی به صورت آنلاین می توانید تهیه نمایید. داروخانه های آنلاین کلیه محصولات و مکمل هایی را که برای خرید احتیاج به نسخه پزشک ندارند، به صورت اینترنتی به فروش می رسانند.

کلام آخر

برترین روتین خانگی مراقبت از مو و بدن در این مقاله برای شما توضیح داده شد. توصیه می کنیم محصولات مراقبت از پوست و مو را از مراکز معتبر مثل داروخانه ها تهیه کنید تا از کیفیت و اصل بودن آنها مطمئن باشید. موهای پرپشت و خوش حالت و پوست شاداب و جوان در سایه مراقبت اصولی به ثمر خواهد نشست.

منبع: یک پزشک
انتشار: 27 دی 1402 بروزرسانی: 27 دی 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2498

به "برترین روتین خانگی مراقبت از مو و بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روتین خانگی مراقبت از مو و بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید