بیشتر نظامیان سودانی از یمن خارج شده اند

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر مشاور در امور خارجه سودان اظهار داشت دولت انتقالی توانست بیشتر سربازانی را که برای شرکت در جنگ یمن اعزام شده بودند، بازگرداند.

بیشتر نظامیان سودانی از یمن خارج شده اند

به گزارش به نقل از شبکه الجزیره، عمر قمرالدین، وزیر مشاور در امور خارجه سودان، از خروج بیشتر نظامیان این کشور از یمن خبر داد.

او گفت دولت انتقالی سودان توانست بیشتر سربازان سودانی را که برای شرکت در جنگ یمن اعزام شده بودند، بازگرداند.

وزیر مشاور در امور خارجه سودان افزود: دولت انتقالی سودان، پرونده یمن را یکی از مشکلاتی می داند که نظام سابق از خود بر جای گذاشته است.

احزاب سودانی با اینکه این اقدام را دیرهنگام توصیف کردند، از آن استقبال کردند. این در حالی است که کارشناسان نظامی معتقدند پرونده سربازان سودانی در یمن در دست فرماندهان نظامی است و دولت انتقالی در آن نقشی ندارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گفت: سربازان سودانی از یمن بازگشتند و فقط تعداد اندکی از آن ها باقی مانده اند. قمرالدین ابراز امیدواری کرد بقیه سربازان سودانی هم از یمن بازگردند. وی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد مشکل سربازان سودانی در یمن، بخشی از مشکلاتی است که دولت انتقالی از نظام سابق سودان به ارث برده است. طرف های متعدد سیاسی و مردمی در سودان، حضور سربازان سودانی در یمن در کنار نیرو های ائتلاف سعودی-اماراتی را محکوم کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1027

به "بیشتر نظامیان سودانی از یمن خارج شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر نظامیان سودانی از یمن خارج شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید