تحویل بیش از 8 میلیون کارت ملی معوق به شهروندان

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در طول یک سال گذشته علاوه بر جبران کارهای عقب مانده دوره قبل، 8 میلیون از 10 میلیون کارت هوشمند ملی معوق شهروندان تحویل داده شده است.

تحویل بیش از 8 میلیون کارت ملی معوق به شهروندان

به گزارش خبرنگاران، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال (3 دی) و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار و برخی طرح های هویتی کشور که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان یک سازمان زیربنایی حاکمیتی قدیمی است که در طول عمر خود خدمات بسیاری ارائه کرده و بیش از یک قرن از عمر سازمان ثبت احوال می گذرد و سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال است.

وی درباره اثرگذاری این سازمان گفت: هر فردی در کشور به دنیا می آید یا در هر جای دنیا بخواهد هویت ایرانی داشته باشد باید مدارک هویتی از سوی این سازمان به او داده شود.

کارگر ادامه داد: در قوانین اخیر تکالیف ویژه ای برای سازمان ثبت احوال در نظر گرفته شده و در یک سال گذشته صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور اجرا شده است.

وی درباره چگونگی فرایند صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج از کشور شرح داد: با هماهنگی وزارت خارجه درخواست کارت ملی در نمایندگی های ایران دریافت و به صورت برخط برای ما ارسال و کارت هوشمند ملی پس از صدور در ایران برای دفاتر نمایندگی ایران به متقاضیان ارائه می شود و اکنون هشت نمایندگی در سراسر دنیا وجود دارد.

کارگر با اشاره به ایجاد بانک های اطلاعاتی گوناگون گفت: تخصیص شناسه به ایرانیان فاقد شناسنامه از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال بود؛ این افراد به دلیل اینکه فاقد شناسنامه هستند از خدمات اجتماعی محروم بودند و امروز کارت شناسه برای این افراد تعریف شده است.

وی شرح داد: ایجاد پایگاه خانواده از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال بود که سرویس هایی در این زمینه ایجاد و در شهریور رونمایی شد. سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان یا سهیم نیز راه اندازی شده است همچنین ارائه نرخ باروری از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت انجام شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه پردازش تصاویر، توسعه و تکمیل سامانه هدی (سامانه هویت دیجیتال ایرانیان) و ایجاد پایگاه روابط سببی و نسبی از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال است و تلاش شده این پایگاه به عنوان یک پایگاه مهم معرفی شود و امیدواریم در بودجه سال آینده یک ردیف سالانه برای آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اداره کل امنیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی نیز در سازمان ثبت احوال ایجاد شده است که این اداره کل در هیچ سازمانی وجود ندارد.

کارگر درباره شرایط معیشت کارکنان ثبت احوال گفت: با 50 درصد فوق العاده ویژه برای کارکنان سازمان ثبت احوال موافقت شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2204

به "تحویل بیش از 8 میلیون کارت ملی معوق به شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل بیش از 8 میلیون کارت ملی معوق به شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید