تقویت سیستم ایمنی با مصرف ماست

به گزارش تور آسیایی ارزان، ماست جزو محبوبترین غذاهای تخمیری در میان خانواده های ایرانی به شمار میرود و به علت مزه و فواید سلامتی از مقبولی گسترده ای برخوردار است. ماست به همراه غذای اصلی یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده می گردد.

تقویت سیستم ایمنی با مصرف ماست

ماست به عنوان منبع غنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B2 و ویتامین B12 محسوب می گردد. بعلاوه پروتئین های باارزش بیولوژیکی بالا و اسیدهای پرب ضروری را فراهم می نماید؛ بنابراین ماست یک غذای مغذی و یک حامل پروبیوتیک عالی است.

ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر به وسیله باکتری های زنده به طور معمول لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس فراوری می شوند؛ چنین فرایند منجر به یک محصول لبنی با افزایش ماندگاری می گردد. این باکتری ها منجر به افزایش فواید مغذی ماست می گردد.

بعلاوه نتایج مطالعات نشان می دهد مصرف ماست، عملکرد سیستم ایمنی را به وسیله وجود باکتری ها طی مکانسیم هایی در روده بهبود می دهد و مواد فعال زیستی ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، سد روده و ایمونوسیت ها در روده و سایر بافت ها بر سیستم امینی اثر می گذارند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، افزایش مصرف ماست با کاهش نشانگرهای زیستی در گردش التهاب مزمن مرتبط است؛ بعلاوه مصرف ماست می تواند از عفونت جلوگیری کند و بیماری های گوارشی را درمان کند.

ماست های غنی شده با ویتامین D ممکن است موجب تقویت بیشتر سیستم ایمنی شوند. ویتامین D به علت پتانسیل هایی که دارد برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مناسب است.

با توجه به خواص ماست، مصرف این ماده غذایی در کنار وعده های غذایی توصیه می گردد؛ چرا که می تواند موجب تقویت سلامت ایمنی و سیستم گوارش گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4448

به "تقویت سیستم ایمنی با مصرف ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی با مصرف ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید