حمایت آمریکا از مواضع ژاپن در قبال اقدامات چین

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: آمریکا امروز شنبه بار دیگر ضمن حمایت از مواضع دولت ژاپن در قبال اقدامات چین در شرق آسیا از مقام های پکن خواست تا اقدامات بی ثبات کننده خود در مورد ادعاهای مرزی را متوقف کند.

حمایت آمریکا از مواضع ژاپن در قبال اقدامات چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس امنیتی آسیا اقیانوسیه در سنگاپور تاکید نمود: آمریکا به تعهدات خود برای برقراری تعادل ژئوپلیتیک در منطقه پایبند است. در ماه های اخیر چین اقدامات بی ثبات کننده و یکجانبه ای را در مورد ادعاهای مرزی در دریای جنوبی چین انجام داده است.

وی گفت: چین در ماه های اخیر اقداماتی یکجانبه و بی ثبات کننده را در دریای چین جنوبی انجام داده است. اگر اصول اساسی نظم بین المللی تضعیف گردد، واشنگتن واکنش نشان خواهد داد.

هیگل اضافه کرد: آمریکا در اختلافات مرزی منطقه جانب هیچ یک از طرف های مدعی را نمی گیرد ولی ما به شدت مخالف استفاده هر کشوری از ارعاب و تهدید و یا تهدید به استفاده از زور و نیروی نظامی برای دستیابی به این ادعاها هستیم.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز روز گذشته در این کنفرانس امنیتی تاکید نمود: توکیو حمایت قاطع خود را از کوشش های کشورهای جنوب شرق آسیا برای حمایت و دفاع از مرزهای دریایی و هوایی خود اعلام نموده است. ژاپن میخواهد نقش فعالتر و بیشتری را در تامین امنیت بین المللی ایفا نماید.

وی ضمن اشاره به اقدامات چین در ماه های اخیر اضافه کرد: ژاپن امکانات و نیروی کافی را برای گشت های دریایی در آبهای فیلیپین و ویتنام در اختیار این کشورها قرار می دهد. اختلافات مرزی چین با کشورهای منطقه به خصوص ویتنام و فیلیپین در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است.

ژاپن بر سر مالکیت بعضی جزایر با چین اختلاف دارد. چین بر این باور است که دولت آبه به بهانه اختلاف مالکیت این جزایر میخواهد تا قدرت نظامی خود را احیا کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 397

به "حمایت آمریکا از مواضع ژاپن در قبال اقدامات چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت آمریکا از مواضع ژاپن در قبال اقدامات چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید