پکن: چین مخالف سفر ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه نیست

به گزارش تور آسیایی ارزان، وزیر امور خارجه چین، امروز (آدینه) اظهار کرد، تا زمانی که همکاری های نظامی آمریکا و کشورهای منطقه برای صلح و ثبات سودمند باشد، چین مخالفتی با سفر برنامه ریزی شده ناو هواپیمابر آمریکا به ویتنام ندارد.

پکن: چین مخالف سفر ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه نیست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر که قرار است در ماه مارس و در بندر دانانگ صورت گیرد، می تواند بیشترین شمار نیروهای آمریکایی را از زمان سرانجام جنگ ویتنام در سال 1975 به این کشور بیاورد.

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به ویتنام با استقبال شماری از کشورها روبه رو خواهد شد که نگران رشد نظامی چین و اقداماتش برای ساخت جزایر در دریای استراتژیک چین جنوبی هستند.

چین مدعی مالکیت بیشتر مسیرهای آبی است که برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هم درخصوص آن ها ادعای مالکیت دارند.

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درخصوص نگرانی چین از ورود این ناو به منطقه گفت، چین همواره از دیدن توسعه روابط و همکاری های محبت آمیز کشورها مسرور می گردد.

وی در یک نشست خبری روزانه گفت: تا زمانی که این تبادلات نظامی میان ویتنام و آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه مفید باشد، مشخصا ما مخالفتی با آن نداریم.

ویتنام به عنوان بزرگترین مخالف لفظی چین در مورد ادعاهای مالکیت این کشور شناخته می گردد و خریدار تجهیزات نظامی آمریکا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 501

به "پکن: چین مخالف سفر ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: چین مخالف سفر ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید