گاردین: انگلیس از رژیم های مستبد خاورمیانه حمایت می نماید، عربستان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله ای به آنالیز نتایج 13 سال جنگ علیه تروریسم و حمایت غربی ها از رژیم های مستبد عربی پرداخت.

گاردین: انگلیس از رژیم های مستبد خاورمیانه حمایت می نماید، عربستان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوین جونز در مقاله خود در روزنامه گاردین با عنوان برای از بین بردن تروریسم، انگلیس باید به حمایت خود از عربستان انتها دهد، نوشت: جنگ علیه تروریسم از 13 سال پیش آغاز شد اما هیچ انسان عاقلی برای دستاوردهای بدست آمده در طول این مدت جشنی نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: حملاتی علیه آزادیهای مدنی در سراسر دنیا به راه افتاد و همچنین مداخله های نظامی نه تنها موفقیت آمیز نبود بلکه فاجعه بار بود.

جونز نتایج بدست آمده در طول این مدت را زیر سوال برد زیرا به نوشته وی، بسیاری از مردم انگلیس امروز احساس می نمایند که کشورشان از قبل ناامن تر شده است و عناصر تندرو در سوریه و عراق جولان می دهند و علاوه بر آن، لیبی قربانی گروههای شبه نظامی تندرو شده است.

این نویسنده توضیح داد: نتایج جنگ علیه تروریسم همان شکستی است که مصیبت ها را بدنبال خود داشته است.

جونز اضافه کرد: بعد از اینکه دولت انگلیس درجه هشدار درباره تروریسم را به مرحله خطر افزایش داد و پیشنهاد وضع قوانین برای مبارزه با تروریسم را عنوان نمود؛ باید درخصوص 13 سال فاجعه بار گذشته تامل کنیم زیرا یک حلقه گمشده وجود دارد و آن هم همان رابطه غرب با رژیم های دیکتاتوری در خاورمیانه است که نقش پلیدی را در پا دریافت و تشدید تروریسم عناصر افراطی ایفا نموده اند.

وی توضیح داد: غرب همپیمان نظامی و اقتصادی و دیپلماتیک با این رژیم ها است و بعضی از این رژیم ها رژیم هایی وحشی هستند.

این نویسنده نوشت: درحالی که هیچ دلیلی وجودندارد که نشان دهد قطر از گروه داعش به طور مستقیم حمایت اقتصادی می نماید اما بعضی از افراد در داخل قطر به طور قطع اینکار را انجام می دهند.

جونز اشاره نمود: براساس یادداشت های محرمانه ای که هیلاری کلینتون وزیر سابق خارجه آمریکا امضا نموده بود و پایگاه ویکلی لیکس آن را منتشر کرد، قطربدترین پرونده در همکاری در امر مبارزه با تروریسم را با آمریکا دارد.

وی اضافه کرد: درحالی که غرب از قطر می خواهد که از حمایت از تروریسم بین المللی دست بکشد، انگلیس قطر دیکتاتوری را به سلاح مجهز می نماید و به این کشور تجهیزات و سلاح به قیمت میلیونها پوند می فروشد.

این نویسنده در انتها توضیح داد: عربستان یکصد میلیون دلار برای حمایت از برنامه های مبارزه با تروریسم یاری کرد اما براساس یادداشت های کلینتون که درز نموده است، عربستان بزرگترین حامی اقتصادی گروههای تروریستی مستقر در دنیا به شمار می رود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 476

به "گاردین: انگلیس از رژیم های مستبد خاورمیانه حمایت می نماید، عربستان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: انگلیس از رژیم های مستبد خاورمیانه حمایت می نماید، عربستان بزرگترین حامی تروریسم در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید