2 طرز تهیه آیس لته توت فرنگی در 4 مرحله به روش کافی شاپی

به گزارش تور آسیایی ارزان، طرز تهیه آیس لته توت فرنگی را بلد هستید؟ اگر قهوه خور هستید، حتما دلتان می خواهد در روزهای گرم تابستان هم لذت خوردن قهوه یا لاته سرد را تجربه کنید. انواع آیس کافی و آیس لته ها، برترین گزینه برای هوای گرم هستند و عطش را از بین می برند. آیس لته توت فرنگی یکی از این نوشیدنی های خوشمزه مناسب فصل تابستان است که علاوه بر طعم خوشمزه، رنگ جذابی هم دارد. در این مقاله از در طرز تهیه آیس لته توت فرنگی به 2 روش کافی شاپی ساده و خامه ای و فوت و فن های تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

2 طرز تهیه آیس لته توت فرنگی در 4 مرحله به روش کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه آیس لته توت فرنگی (روش اول)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
توت فرنگی تازه یا منجمدنصف لیوان فرانسوی دسته دار (خرد شده)
شکر1 قاشق غذاخوری
آب2 قاشق غذاخوری
اسپرسو2 شات
شیر1 لیوان فرانسوی دسته دار
یخ قالبی کوچکنصف لیوان فرانسوی دسته دار
توت فرنگی تازه و درستهچند عدد برای تزیین نوشیدنی

مدت زمان آماده سازی و سرو آیس لته توت فرنگی: 25 دقیقه

مراحل طرز تهیه آیس لته توت فرنگی

آیس لته توت فرنگی را می توانید با سیروپ یا شربت آماده توت فرنگی درست کنید یا اینکه خودتان شربت توت فرنگی را تهیه کنید. در ادامه صفر تا صد مراحل تهیه آیس لاته توت فرنگی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد نوشیدنی را آماده کنید

در ابتدا شیر را در یخچال بگذارید تا سرد گردد. توت فرنگی ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. سپس آنها را به 6 تا 8 قسمت خرد کنید.

در صورت تمایل می توانید شیر را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: شربت توت فرنگی را آماده کنید

توت فرنگی های خرد شده را در یک شیر جوش یا قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت میانه بگذارید. شکر و آب را اضافه کنید و اجازه دهید آب بجوشد و توت فرنگی ها نرم شوند. بعد از حدود 10 دقیقه که میوه ها نرم شدند، حرارت را کم کنید و 5 دقیقه دیگر، مخلوط توت فرنگی را بجوشانید.

بعد شیر جوش یا قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد داخل آن، کمی سرد گردد و از دما بیفتند. سپس شربت توت فرنگی را از صافی رد کنید و با پشت قاشق مواد را فشار دهید تا عصاره توت فرنگی ها، بیرون بیاید. سیروپ یا شربت توت فرنگی را کنار بگذارید.

برای آموزش به چند روش دیگر روی مطلب آن کلیک کنید.

مرحله سوم: اسپرسو را دم کنید

در این مرحله، اسپرسو را با دستگاه موکاپات، اسپرسو ساز یا فرنچ پرس، درست کنید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای اسپرسویتان را تهیه کنید، روی لینک مقاله کلیک کنید. بعد از درست کردن قهوه، کمی صبر کنید تا قهوه شما سرد گردد.

برای خرید انواع می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: مواد آیس لته توت فرنگی را با هم میکس کنید

وقتی همه مواد سرد شدند، در یک لیوان بزرگ مخصوص لته، تکه های یخ را بریزید. روی یخ ها، به اندازه 1 یا 2 قاشق غذاخوری از شربت توت فرنگی که آماده کردید، بریزید. هر چه شربت بیشتر باشد، طعم توت فرنگی در لاته، غلیظ تر می گردد. سپس شیر سرد و در آخر، قهوه اسپرسو سرد را اضافه کنید. روی لیوان یا لبه لیوان را برش های توت فرنگی بچینید و آیس لته توت فرنگی را به صورت سرد، سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه آیس لته توت فرنگی با خامه (روش دوم)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
شیر (ترجیحا پرچرب)1 لیوان فرانسوی دسته دار
شربت یا سیروپ توت فرنگی1 قاشق غذاخوری
توت فرنگی5 عدد
قهوه اسپرسو1 شات
خامه صبحانه1 قاشق غذاخوری (اختیاری)

مدت زمان آماده سازی مواد و تهیه آیس لته توت فرنگی: 45 دقیقه

مراحل طرز تهیه آیس لته توت فرنگی کافی شاپی

در این روش، یخی که در تهیه آیس لته توت فرنگی استفاده می گردد، مخلوطی از شیر و سیروپ توت فرنگی است. بنابراین طعم قوی تری دارد. برای آموزش مراحل تهیه این آیس لته میوه ای، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: یخ ها را آماده کنید

در ابتدا، نصف لیوان دسته دار فرانسوی شیر را با نصف قاشق غذاخوری شربت یا سیروپ توت فرنگی مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس این ترکیب را در قالب یخ بریزید. قالب را در فریزر بگذارید و صبر کنید تا کاملا منجمد گردد.

انواع را می توانید به روش های اینترنتی و حضوری از تهیه کنید.

مرحله دوم: توت فرنگی ها را پوره کنید

وقتی مواد داخل قالب خودشان را گرفتند، توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و خرد کنید. با گوشت کوب برقی یا دستی، توت فرنگی ها را بکوبید تا له و پوره شوند. بعد یک شات قهوه اسپرسو هم درست کنید و کنار بگذارید تا خنک گردد.

مرحله سوم: مواد آیس لته توت فرنگی را در لیوان سرو بریزید

در لیوانی که می خواهید آیس لته توت فرنگی را سرو کنید، پوره توت فرنگی را بریزید. سپس یخی را که در فریزر گذاشتید و خودش را گرفته است، بریزید. روی یخ ها را نصف قاشق غذاخوری از سیروپ توت فرنگی بریزید.

بعد نصف شیر به جای مانده را اضافه کنید و در آخر، بقیه شیر را با 1 قاشق خامه صبحانه مخلوط کنید و هم بزنید تا خامه رقیق گردد. این مخلوط را هم به لیوان سرو بیفزایید. همه مواد را با قاشق هم بزنید. لته توت فرنگی را با میوه های دلخواه تزیین و به صورت سرد، سرو کنید.

برای خرید خامه ساده صبحانه می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه آیس لاته توت فرنگی

  • افزودن شکر به مواد آیس لته اختیاری است. اگر شربت توت فرنگی شیرین نیست، می توانید به دلخواه، کمی شکر یا عسل به لاته خود بیفزایید. در صورت تمایل می توانید عسل باکیفیت را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.
  • اگر می خواهید شکر به آیس لاته اضافه کنید، قبل از افزودن شیر سرد این کار را انجام دهید. یا شیر را به دمای محیط برسانید و بعد شکر را با آن مخلوط کنید و هم بزنید تا دانه های شکر به خوبی حل شوند.
  • بعضی افراد اسپرسو را از دستور تهیه آیس لاته توت فرنگی حذف می نمایند. در این صورت شیک توت فرنگی خواهید داشت.
  • می توانید برای طعم و عطر بیشتر این نوشیدنی، کمی عصاره یا پودر وانیل به آیس لاته توت فرنگی اضافه کنید.
  • اندازه اسپرسو یا دیگر مواد، می تواند کمی بیشتر یا کمتر از اندازه گفته شده، استفاده گردد و تا حدی نسبی است. اما پیشنهاد ما برای طعم بهتر، استفاده از 1 یا حداکثر 2 شات قهوه اسپرسو برای یک لیوان آیس لاته توت فرنگی است.
  • زمانی که قهوه را به ترکیب یخ اضافه می کنید، از سرد بودن آن مطمئن شوید. چون اگر قهوه یا شربت و حتی شیر، گرم باشند، خیلی زود یخ آیس لاته توت فرنگی ذوب شده و نوشیدنی تان گرم می گردد.
  • طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی هم در فصل فراوانی میوه توت فرنگی در کافی شاپ ها حسابی پرطرفدار است و تا حد زیادی شبیه آیس لاته توت فرنگی است.

فوت و فن های خوشمزه شدن آیس لته توت فرنگی به روش کافی شاپ

آیا حتما باید به آیس لاته توت فرنگی خامه افزود؟

خیر. افزودن خامه به آیس لته از هر نوعی که باشد، الزامی نیست. اما اگر خامه را به این نوشیدنی اضافه کنید، طعم قوی تر و بافت غلیظ تری پیدا می نماید. بنابراین خوشمزه تر می گردد. اگر محدودیت مصرف کالری و چربی ندارید، می توانید خامه را به این نوشیدنی بیفزایید.

آیا باید حتما در آیس لاته توت فرنگی شیر استفاده کرد؟

بله. شیر جزو اصلی و جدانشدنی انواع آیس لاته است. اگر محدودیت مصرف لبنیات دارید، می توانید شیر گاو یا گوسفند را با شیر سویا، شیر بادام و جایگزین کنید.

شیری که در تهیه آیس لاته به کار می رود باید سرد باشد یا گرم؟

از آن جایی که مواد آیس لاته در کل سرد هستند، می توانید شیری که به دمای محیط رسیده است را به آیس لاته خود اضافه کنید. بعلاوه اگر در آن مستقیما از تکه های یخ استفاده نمی کنید، شیر را از قبل در یخچال بگذارید تا سرد گردد.

مواد اصلی آیس لاته توت فرنگی چیست؟

آیس لاته توت فرنگی از قهوه، توت فرنگی (تازه، سیروپ یا شربت آن)، شیر و یخ درست می گردد. در بعضی مواقع خامه هم برای غلیظ تر شدن آن به کار می رود.

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5286

به "2 طرز تهیه آیس لته توت فرنگی در 4 مرحله به روش کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه آیس لته توت فرنگی در 4 مرحله به روش کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید