5 دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

به گزارش تور آسیایی ارزان، آیا می دانید دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست و چه درمانی دارد؟ آیا این عارضه باعث نارضایتی شما بعد از کاشت ابرو و پشیمانی شما شده است؟ نگران نباشید. آشنایی با دلایل این مشکل به شما یاری می نماید آن را راحت تر حل کنید.

5 دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو مانند لیفت و لمینت مژه و ابرو یکی از تازهترین متدهای دنیا برای ترمیم ابروها است که البته عوارضی هم دارد. یکی از این موارد، سیخ شدن ابروهاست که باید علت آن مورد آنالیز قرار گیرد.

نکات کلیدی

  • کاشت ابرو شامل انتقال فولیکول های مو از قسمت دیگری از بدن به ابرو است.
  • مقدار موفقیت عمل کاشت ابرو به طور قابل توجهی بالا است.
  • ابروهای کاشت شده در عرض سه تا پنج هفته پس از جراحی می ریزند؛ اما در بعد از سه تا چهار ماه به صورت دائمی ظاهر می شوند.
  • بی تجربگی پزشک و عدم تطابق موهای کاشت شده با موی طبیعی معمولا علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت هستند.

دلایل ریزش ابرو چیست؟

قبل از اینکه به علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت بپردازیم ضروری است کمی در مورد دلایل ریزش و مسائل شایع ابرو صحبت کنیم. امروزه روش های مختلفی برای ترمیم ابروهای کم پشت و از دست رفته معرفی شده است. یکی از این روش ها، کاشت ابرو است که البته در بعضی موارد عوارضی هم دارد؛ اما چرا ابرو ریزش پیدا می نماید؟ چه عواملی باعث ریزش ابروها می شوند؟

یکی از دلایل ریزش ابرو کم کاری تیروئید است. ضربه شدید به ناحیه ابرو هم می تواند باعث شکستگی ابرو و ریختن موهای همان قسمت گردد. در چنین شرایطی افراد می توانند عمل کاشت ابرو را به عنوان درمان انتخاب نمایند.

اما در بسیاری از موارد اقدامات زیبایی تهاجمی این مشکل را ایجاد می نمایند از جمله تاتو ابرو که در بیشتر مواقع موجب ریزش ابروی خانم ها می گردد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست!

منظور از کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یکی از چندین عمل زیبایی غیرجراحی متداول در ایران و دنیا است. این عمل با هدف افزایش تراکم ابروهای نازک یا از دست رفته انجام می گردد. در این متد فولیکول ها از ناحیه اهدا نماینده (پوست پشت سر) برداشته می شوند.

سپس طی فرایند کاشت، با فولیکول های ابروهای از دست رفته به روشی متناسب با شکل صورت جایگزین می شوند. تکنیک های عمل کاشت ابرو تقریباً مشابه کاشت مو است و ممکن است تحت تأثیر مد روز تغییر کند.

گاهی عمل کاشت ابرو با هدف پرپشت کردن ابروهای فعلی شخص انجام می گردد. یعنی ممکن است افراد دچار ریزش ابرو نباشند؛ اما برای کاشت ابرو اقدام می نمایند.

فرایند کاشت ابرو مانند هر عمل زیبایی دارای عوارضی است که باید عیب یابی شوند. یکی از متداول ترین عوارض کاشت ابرو، سیخ شدن ابروها است.

راه های زیادی برای جلوگیری از سیخ شدن ابرو بعد از کاشت وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. علاوه بر این علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت را هم مورد آنالیز قرار می دهیم.

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

سیخ شدن ابروها بعد از عمل کاشت یکی از رایج ترین مسائلی است که بعضی افراد با آن روبه رو هستند. گاهی ممکن است موهای کاشت شده در ناحیه ابرو از حالت طبیعی خود خارج شوند و نامرتب و درهم به نظر برسند.

اگر این اتفاق بعد از کاشت ابرو بیفتد باید برای آنالیز علت آن به پزشک خود مراجعه کنید. چون قطعا راهکارهایی برای درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت به شما پیشنهاد می دهد.

در واقع اصلی ترین علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت عبارتند از:

1. از مواد نامناسب برای کاشت ابرو استفاده شده است

گاهی پوست افراد به مواد استفاده شده برای کاشت ابرو حساسیت نشان می دهد. این آلرژی به التهاب و قرمزی پوست ابرو منجر می گردد. این تورم باعث می گردد تارهای ابرو نامرتب شده و ظاهری درهم پیدا نمایند.

بعضی مواقع موهای طبیعی که برای کاشت ابرو به کار می روند کیفیت مناسبی ندارند. این موضوع می تواند علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باشد. التهاب پوستی هم به تیز شدن موهای ابرو منجر خواهد شد.

ضروری است بدانید که التهاب پوستی بعد از کاشت ابرو اتفاقی طبیعی است و نباید نگران شوید. احتمالا پزشک برای شما داروهای ضدالتهاب تجویز می نماید که با مصرف آن ها و رعایت نکات بهداشتی، مشکل به زودی حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای لیفت ابرو در خانه که تا الان نمی دانستید!

2. پزشک شما مهارت و تخصص کافی ندارد

اگر پزشک شما تخصص و تجربه کافی در کاشت ابرو نداشته باشد ممکن است تارهای ابروی شما بعد از مدتی تیز و نامرتب شوند. زاویه و جهت تارهای ابرو در عمل کاشت خیلی مهم است؛ چون به زیبایی کار یاری می نماید.

پزشک باید به مقدار کافی ماهر باشد تا فاصله بین تارهای مو و عمق کاشت آن ها را رعایت کند. هر خطایی در این موارد به سیخ شدن و رشد نامرتب ابروهای شما منجر خواهد شد؛ بنابراین باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.

3. جنس پوست و مو بی تاثیر نیست

جنس پوست افراد روی نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر مهمی دارد. اگر پوست شما چرب باشد، ممکن است تارهای کاشت شده ابروها به خوبی رشد ننمایند. پوست خشک و حساس هم گاهی مسائل خاص خود را دارد.

جنس پوست و مو به محدود شدن رشد و خروج مناسب موهای ابرو منجر می گردد. ضخامت مو هم در این بین بی تقصیر نیست. معمولا موهای ظریف و نازک بعد از کاشت ابرو، خواب بهتری دارند و در جهت مناسبی رشد می نمایند.

موهای ضخیم به صورت متراکم تر رشد می نمایند؛ ولی ممکن است خواب درستی نداشته باشند. بنابراین باز هم پای تخصص پزشک شما به میان می آید. مهارت پزشک به او یاری می نماید تا موهایی متناسب با جنس پوست فرد را انتخاب کند.

به این ترتیب موهای کاشت شده بعد از رشد، مانند موهای طبیعی ابرو خروجی خوبی خواهند داشت. بعلاوه خواب آن ها هم شبیه به خواب ابروهای طبیعی می گردد و ظاهری زیبا خواهد داشت.

4. جنس موهای کاشت شده با موهای طبیعی همخوانی ندارد

گاهی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت عدم تطابق موهای کاشت شده با موهای طبیعی افراد از نظر جنس و ضخامت است. اگر موهای کاشته ضخیم تر یا صاف تر از موهای افراد باشند بعد از رشد، نامرتب و تیز می شوند.

در این شرایط ممکن است موهای کاشت شده خواب درستی نداشته باشند و در جهت مناسبی رشد ننمایند. این شرایط باعث سیخ شدن ابروها و فرم درهم ریخته تارهای کاشت شده می گردد.

5. مراقبت های دوران نقاهت به درستی انجام نشده است

عمل کاشت ابرو مانند هر عمل زیبایی دیگری احتیاج به مراقبت های ویژه دارد. این مراقبت ها باید به درستی و طبق توصیه پزشک انجام شوند تا روند بهبودی تسریع گردد.

بعضی از این اقدامات شامل استفاده از داروهای ضدعفونی نماینده و ضدالتهاب ها است. علاوه بر این شخص نباید ناحیه ابروها را بخاراند یا شست وشو دهد. استفاده از آب گرم بعد از کاشت ابرو هم ممنوع است.

فرد نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد؛ چون باعث تحریک پوست ابروها می گردد. افراد بعد از کاشت ابرو باید از مصرف مواد آرایشی برای چشم و ابرو خودداری نمایند. این مراقبت ها به بهبود جای زخم ها و ترمیم پوست یاری می نماید.

خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم خبرنگاران

راهکار سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

بعد از عیب یابی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت نوبت به راهکار این مشکل می رسد. برای درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت راهکارهای زیادی پیشنهاد شده که باید طبق نظر پزشک انجام شوند. در ادامه به آنالیز این راهکار ها می پردازیم.

  • از پمادهای ترمیم نماینده بهره ببرید

پمادهای ترمیم نماینده مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید برای برطرف سیخ شدن ابرو بعد از کاشت از آن ها بهره ببرید. ویتامین E، پانتنول و آلانتوئین از جمله این پمادها هستند.

این محصولات می توانند پوست را ترمیم نمایند و حالت ابروها را به صورت طبیعی برگردانند. خاصیت نرم نمایندگی این پمادها به بهبود زخم های ابرو یاری می نماید.

  • مواد طبیعی را امتحان کنید

مواد طبیعی مانند آلوئه ورا، روغن زیتون و روغن نارگیل برای نرم کردن موهای ابرو عالی هستند. می توانید از این مواد و روغن ها برای برطرف سیخ شدن ابروها و کاهش التهاب پوست بعد از کاشت بهره ببرید.

  • از ماسک های خانگی بهره ببرید

انواع ماسک های خانگی مانند ماسک حلبیت، ماسک خیار و ماکس آلوئه ورا می توانند به درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت یاری نمایند. این ماسک های طبیعی با خواص تغذیه نمایندگی و آرامبخشی خود در بهبود سریع زخم ها مؤثر هستند.

  • مراقبت های بعد از کاشت را رعایت کنید

طبق نظر پزشک خود باید مراقبت های بعد از کاشت ابرو یا حتی لیفت و لمینت ابرو را به طور منظم انجام دهید. این مراقبت ها شامل تمیز کردن ابروها با مواد مخصوص و استفاده از محصولات ترمیم نماینده است.

برای درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باید طبق دستورات پزشک عمل کنید. از لمس ابروها و استفاده از محصولات آرایشی چشم و ابرو خودداری کنید. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و صورت خودتان را با محلول مناسب بشویید.

راهکارهای جلوگیری از سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

همانطور که اشاره شد علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت متعدد است؛ از این رو روش های زیادی هم برای پبشگیری از آن پیشنهاد شده که می توانید بعد از کاشت ابرو انجام دهید تا موها رشد مرتب و متناسبی داشته باشند. این دستورالعمل ها به شما یاری می نمایند ابروهایی طبیعی با خواب یکسان و یکنواخت داشته باشید.

همانطور که گفتیم برای جلوگیری از سیخ شدن ابرو بعد از کاشت می توانید از پمادهای ترمیم نماینده بهره ببرید. استفاده از مواد گیاهی مانند روغن زیتون هم به نرم شدن پوست و موهای ابرو یاری می نماید.

سعی کنید حداقل به مدت 7 روز از نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش دوری کنید. تا یک هفته بعد از جراحی از فعالیت هایی که منجر به تعریق و فشار روی پیشانی می گردد خودداری کنید. یوگا، شنا، دویدن، ژیمناستیک و غیره ممنوع هستند.

برای زیبایی بیشتر ابروها بعد از کاشت می توانید از محصولات پرنماینده مانند ریمل ابرو یا انواع پودر مخصوص ابرو بهره ببرید. البته این کار را زمانی انجام دهید که موها کاملا رشد نموده اند و زخم ها ترمیم شده اند.

راهکار دیگر تغذیه مناسب است. مصرف ویتامین های C، E، A، امگا 3 و زینک تاثیر مهمی روی رشد مو و ابروهای شما دارد. سعی کنید این ویتامین ها را در وعده های غذایی خود مصرف کنید.

در صورت احتیاج برای ترمیم موهای کاشت شده به پزشک خود مراجعه کنید. اگر جهت رشد موها نامرتب است و با روش های بالا اصلاح نمی گردد بهتر است از دکتر خود یاری بگیرید.

پزشک برای ترمیم ابروهای کاشت شده، فولیکول هایی که خوب کاشته نشده اند را برمی دارد. سپس خط رویش موها را تغییر می دهد تا خواب ابروهای شما درست گردد.

بهتر است شکیبا باشید چون رشد مو فرایند ای زمان بر است. گاهی نتیجه نهایی کاشت ابرو بعد از چندین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

چه مدت طول می کشد تا ابروها بعد از کاشت رشد نمایند؟

به طور معمول، موهای کاشت شده ابرو در عرض 2 تا 4 هفته می ریزند. این ریزش مو کاملا طبیعی است و نباید نگران شوید، چون باعث تسریع رشد موهای تازه می گردد.

بعد از 3 تا 4 ماه متوجه جوانه زدن موهای تازه خواهید شد. روند ضخیم شدن ابروها تا حدود 6 تا 9 ماه بعد ادامه دارد. بعد از یک سال بیشتر مراجعین نتایج کامل کاشت ابرو را تجربه می نمایند.

جمع بندی

در این مقاله به آنالیز علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت و راه های درمان مشکل پرداختیم. مهم ترین علت سیخ شدن ابروها بعد از کاشت این است که پزشک شما مهارت و تخصص کافی ندارد؛ بنابراین باید قبل از انجام این عمل زیبایی درباره سوابق و تجربیات پزشک خود تحقیق کنید.

سوالات متداول

علت سیخ شدن ابروها بعد از کاشت چیست؟

سیخ شدن ابروها بعد از کاشت به علت عدم مهارت پزشک، استفاده از مواد نامناسب، جنس پوست، نوع مو و رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت اتفاق می افتد.

کاشت ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی برای پرپشت کردن ابروهای شماست. این روش، دائمی و مادام العمر است و ماندگاری همیشگی دارد.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو کدامند؟

بعد از کاشت ابرو نباید از مواد آرایشی و شیمیایی روی پوست بهره ببرید. از فعالیت هایی مانند یوگا و شنا که باعث تعریق شدید می شوند خودداری کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4014

به "5 دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل سیخ شدن ابرو بعد از کاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید