جانسون: در موضوع ماهیگیری در آب های سرزمینی هر کاری برای حفاظت از منافع بریتانیا را انجام می دهیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با اشاره به بدعهدی های موجود از سوی فرانسوی ها در موضوع ماهیگیری در آب های سرزمینی و حمایت اروپا تاکید نمود: هر کاری که ضروری است برای حفاظت از منافع بریتانیا انجام می دهی

جانسون: در موضوع ماهیگیری در آب های سرزمینی هر کاری برای حفاظت از منافع بریتانیا را انجام می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، از روز شنبه که جنگ لفظی بریتانیا و فرانسه در پی اجازه ندادن به قایق های فرانسوی دارای مجوز برای ماهیگیری در آب های سرزمینی و حمایت اروپا از فرانسه تشدید شده است، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز در مصاحبه ای با شبکه اسکای نیوز، از احتمال کلید زدن طرح مناقشه تجاری در هفته آینده اطلاع داد و گفت: اگر بدعهدی و یا نقض عهدی در این راستا وجود داشته باشد و یا به این بیاندیشیم که نقض این معاهده وجود دارد، هر کاری را که ضروری است برای حفاظت از منافع بریتانیا انجام می دهیم.

وی هفته آینده میزبان اجلاس آب و هوای سازمان ملل است و در این اظهارات تاکید نمود که علاقه ای ندارد، اختلاف بر سر ماهیگیری، نشست آخر هفته بیست اقتصاد بزرگ دنیا را که به عنوان پله ای برای تضمین تعهدات بیشتر برای این نشست در گلاسکو در نظر گرفته می گردد از جهت خود خارج کند و به سوی دیگری بکشاند.

جانسون درباره احتمال رد کردن اجرای اقدامات حل اختلاف در توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) در هفته آینده، نیز اظهار کرد: خیر، به هیچ عنوان اینطور نیست و من این موضوع را رد نمی کنم.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه آنچه من در فکر من وجود دارد حکایت از این موضوع دارد که همگان قصد دارند ببینند تا همکاری بین متحدان اروپایی و امانوئل ماکرون است و من دیدگاه مشترکی دارم که تغییرات آب و هوایی یک فاجعه برای بشریت محسوب می گردد.

پیش از این وی در ملاقات با اورسولا فن درلین، رئیس کمیسیون اروپا، نگرانی های خود را درباره ادعای دولت فرانسه، ابراز نموده است.

دولت انگلیس در روز آدینه و در واکنش به تنش های اخیر در پی توقیف یک شناور این کشور از سوی فرانسه، خاطرنشان کرد که میخواهد فعالیت های ماهیگیری اتحادیه اروپا را با دقت بیشتری آنالیز کند.

بعلاوه خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دولت انگلیس می گوید اگر فرانسه به وعده خود برای اعمال تحریم علیه لندن عمل کند انگلیس نیز فرایند رسیدگی به مناقشات را شروع خواهد نمود.

سخنگوی دولت انگلیس نیز پس از ملاقات دیوید فراست معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت و ماروس سفکوویچ معاون امور بین سازمانی رئیس کمیسیون اروپا گفت: وزیر برگزیت در این ملاقات به روشنی بیان نمود که اگر فرانسه طبق اعلام خود در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) تحریم های انگلیس را عملی کند، دولت انگلیس نیز اتحادیه اروپا را در جریان نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) قرار می دهد.

بنابر اعلام این مقام انگلیسی، دولت این کشور هم اکنون در حال آنالیز امکان رسیدگی به نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) و سایر پاسخ های عملی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1898

به "جانسون: در موضوع ماهیگیری در آب های سرزمینی هر کاری برای حفاظت از منافع بریتانیا را انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: در موضوع ماهیگیری در آب های سرزمینی هر کاری برای حفاظت از منافع بریتانیا را انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید