راهنمای کامل خرید شمع برای عصرهای رمانتیک بهاری

به گزارش تور آسیایی ارزان، وقتی نوبت به خرید شمع می رسد کار کمی سخت می گردد. نه به این علت که پیدا کردن شمع سخت است، بلکه تنوع بالای شمع ها انتخاب را سخت می نماید. همین موضوع ممکن است خرید شمع که همواره به عنوان یک عامل آرامش بخش شناخته می گردد، به کاری پر استرس تبدیل گردد.

راهنمای کامل خرید شمع برای عصرهای رمانتیک بهاری

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است به سادگی مهم ترین نکات خرید شمع را با هم آنالیز کنیم تا دفعه بعدی که قصد خرید آنلاین یا آفلاین شمع را دارید، به راحتی گزینه مناسب را پیدا کنید.

آیا همه شمع ها شبیه به هم هستند؟

رایج ترین نوع شمع ها از موم پارافین ساخته می شوند. موم پارافین یک نوع موم جامد، نرم و بی رنگ است که از هیدروکربن های اشباع ساخته شده است. علت پر استفاده بودن این موم هم قیمت مناسب آن و شکل گرفتن در هر قالبی است. بعلاوه بیشترین حالت جذب و انتشار عطر فقط در این مدل موم وجود دارد.

نوع دیگر از موم های مخصوص شمع سازی موم سویا است که از روغن دانه های سویا تهیه می گردد. این یک محصول کاملا تجدید پذیر و 100% طبیعی است که تمیزتر از پارافین می سوزد و طبیعتا دوده کمتری هم فراوری می نماید.

از موم طبیعی زنبور عسل هم برای ساخت شمع استفاده می گردد. جالب است بدانید که سوختن موم زنبور عسل به خنثی کردن آلاینده ها و از بین بردن کپک، گردوغبار و بوی محیط یاری می نماید. شمع های ساخته شده از موم زنبور عسل بالاترین نقطه ذوب در بین موم های شمع سازی را دارند و به همین علت روشن ترین و گرم ترین شعله در بین شمع ها مخصوص موم زنبور عسل است.

پس می بینید که همه شمع ها شبیه به هم نیستند و در زمان خرید شمع باید با توجه به محل استفاده، بودجه و هدفی که از روشن کردن شمع دارید محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خرید شمع با چه فیتیله ای مناسب است؟

فیتیله های شمع در دو نوع پنبه ای (ریسمانی) و چوبی فراوری می شوند. فیتیله های پنبه ای رشته هایی از پنبه هستند که به هم بافته شده و در پارافین فرو می روند تا شکل خود را حفش نمایند. فیتیله های چوبی هم از لایه های نازک چوب ساخته می شوند. هر دو نوع فیتیله مزایا و معایب خود را دارند اما نکته مهم در انتخاب فیتیله شمع اندازه پارافین یا موم موجود در آن است.

اگر فیتیله بیش از حد به موم آغشته شده باشد شعله بزرگی ایجاد می نماید و به همین واسطه فراوری دوده آن زیاد است. اگر هم موم کمی به فیتیله رسیده باشد شمع به سختی می سوزد و شعله خیلی راحت خاموش می گردد.

اگر از هواداران صدای طبیعت هستید می توانید از شمع با فیتیله چوبی بهره ببرید چون در زمان سوختن صدایی شبیه به سوختن هیزم فراوری می نمایند. اما باید به این نکته توجه کنید که فیتیله چوبی به راحتی با یک نسیم سبک خاموش می گردد.

پس برای فضای باز فقط از شمع با فیتیله پنبه ای بهره ببرید. فیتیله پنبه ای به نسبت سریع تر می سوزد اما نگهداری از آن راحت تر است. این نکته را از قلم نیاندازید که خواندن برچسب راهنمای شمع و آشنایی با روش مراقبت از آن به حفظ عمر شمع شما یاری می نماید.

خرید شمع معطر یا ساده؟ کدام بهتر است؟

یک شمع ساده می تواند بدون ایجاد حواسپرتی به وسیله عطر، با نور گرم و سوسو زدن خود، محیطی عالی باری مراقبه یا فضایی صمیمی برای یک جمع محبت آمیز ایجاد کند. اما یک شمع معطر می تواند به سرعت شما را به حالتی دیگر وارد کند، خاطره ای را برایتان زنده کند یا احساس خاصی را در شما برانگیزد. روشن کردن یک شمع معطر برای یک عصر رمانتیک می تواند برترین انتخاب باشد. البته به این شرط که طرف مقابل شما به عطر آن شمع آلرژی نداشته باشد.

مرور کلی

خرید شمع مناسب برای مهمانی خانوادگی، مراقبه یا یک قرار عاشقانه احتیاج به آنالیز چند نکته ساده دارد. در این مطلب 3 نکته مهم که در زمان انتخاب شمع باید به آن ها توجه گردد را به شما معرفی کردیم. بعلاوه توصیه می کنیم به زمان سوختن شمع هم توجه کنید. این نکته وقتی مهم می گردد که شما عادت داشته باشید همواره در خانه شمع روشن کنید. پس خرید یک شمع با طول عمر بیشتر می تواند یک انتخاب مالی باشد.

منبع: fragranceinnovation

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1403 بروزرسانی: 27 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4958

به "راهنمای کامل خرید شمع برای عصرهای رمانتیک بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید شمع برای عصرهای رمانتیک بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید