مجلس تا یکشنبه تعطیل شد؛ مجلس خبرگان هم تعطیل شد ، پای کرونا در میان است؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، مجلس امروز تنها برای چند دقیقه علنی شد و علی لاریجانی اعلام کرد که مجلس تا روز یکشنبه تعطیل است. هرچند علت این تعطیلی تشکیل کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد لایحه بودجه اعلام شد اما شنیده ها حکایتی دیگر را بیان می کنند و آنطور که گفته می شود، موضوع مربوط به ویروس کرونا است.

مجلس تا یکشنبه تعطیل شد؛ مجلس خبرگان هم تعطیل شد ، پای کرونا در میان است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، روز گذشته کنندگان مشکوک مبتلا به کرونا و احمد امیرآبادی کننده قم که به گفته کنندگان تست کرونای او مثبت شده بود، حاضر به ترک مجلس نشدند.

همه جا صحبت از ویروس کرونا است، آنچنان که حتی اولین جلسه خانه ملت بعد از خاتمه انتخابات بیش از آنکه تحت الشعاع این انتخابات باشد، زیر سایه سنگین این ویروس تشکیل شد. موضوع وقتی حاشیه ساز شد که کننده مردم قم احمد امیرآبادی بعد از آنکه به خبرنگاران می گوید در قم روزی 10 نقر بر اثر کرونا فوت می کنند و تا امروز هم 50 نفر در این شهر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به صحن علنی مجلس باز می شود اما حالش مساعد نبوده و به علت بیماری صحن را ترک می کند و بلافاصله جایگاه امیرآبادی در جایگاه هیات رئیسه ضد عفونی شد.

در همین بحبوحه کنندگان مجلس به کلیات بودجه رای منفی دادند، تصمیمی که بنا به برخی روایت ها تا حدی تحت تاثیر کرونا بوده و وکلای ملت برای دور شدن از فضای مجلس در روزهای شیوع کرونا دست به این تصمیم زده بود.

امروز اما تنها برای چند دقیقه جلسه مجلس علنی شد و علی لاریجانی اظهار داشت که مجلس تا روز یکشنبه تعطیل است. هرچند علت این تعطیلی تشکیل کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد لایحه بودجه اعلام شد اما شنیده ها حکایتی دیگر را بیان می کنند و آنطور که گفته می شود، موضوع مربوط به ویروس کرونا است.

  • مجلس به خاطر کرونا تعطیل شد یا بودجه؟

آنطور که برخی کنندگان گفتند از روز شنبه بحث تعطیلی مجلس مطرح بود اما به هر دلیلی از جمله بررسی بودجه این مسئله اتفاق نیفتاد و با وجود آنکه حد نصاب کنندگان حاضر برای تشکیل جلسه 191 بود و یک نفر کمتر از حد نصاب را داشت اما این جلسه تشکیل شد؛ حتی برای آنکه مبادا جلسه از حدنصاب خارج شود علی لاریجانی که ریاست مجلس را به عهده داشت دائما اخطار می داد که کنندگان از صحن خارج نشوند.

از سوی دیگر برخی کنندگان که بیمار بودند با حالت تب به مجلس آمده بودند. مسئله به همین جا نیز ختم نشد و ماجرا زمانی پیچیده تر شد که احمد امیرآبادی کننده قم که شهرش درحالت هشدار قرمز بخاطر شیوع کروناس بی توجه به تذکراتی که به او داده شده بود به صحن می آید و حتی حاضر به قرنطینه شدن بخاطر مشکوک بودن به ابتلا به کرونا نمی شود.

از سوی دیگر مجتبی ذوالنوری دیگر کننده قم حاضر به انجام تست کرونا نشد و همین موضوع ابهامات را بیشتر کرد.

در نهایت امروز مجلس تا یکشنبه هفته آینده تعطیل شد.اگرچه بودجه علت اصلی مطرح شده از سوی هیات رئیسه بود اما این تصمیم نمی تواند بی ارتباط با حالت هشدار این روزها بخاطر کرونا نیز باشد.

  • کرونا مجلس خبرگان رهبری را تعطیل کرد

همچنین خبرگزاری مهر هم نوشت: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با صدور اطلاعیه ای از لغو اجلاسیه کنندگان این مجلس خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به اطلاع کنندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می رساند بنا بر تصمیم هیئت محترم رئیسه در راستای عمل به توصیه های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای 13 و 14 اسفند 98 برگزار شود به زمان دیگری موکول گشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 832

به "مجلس تا یکشنبه تعطیل شد؛ مجلس خبرگان هم تعطیل شد ، پای کرونا در میان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس تا یکشنبه تعطیل شد؛ مجلس خبرگان هم تعطیل شد ، پای کرونا در میان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید